Социалните мрежи се превърнаха в нашия втори дом, който градим с любов, прецизност и внимание към детайла. Когато сте публикували нещо интересно, се радвате то да достигне до повече хора, които да го оценят. Понякога оценката в социалните мрежи е под формата на лайкове и коментари, които показват, че нашата снимка или история се е харесала на повече хора, пише каналът на Цветелинка Цветанова във vbox7. Как да представим публикациите си в най-добрата светлина, за да получат искания от нас брой харесвания (a.k.a лайкове)?
Използвайте хаштагове
Какво седи зад знака #? Откакто социалните мрежи превзеха интернет, той се превърна от диез в хаштаг. Хаштагът е знак за препратка за търсене в социалните мрежи. Представлява дума или символен низ, предхождани от символа диез. Така съставената поредица от букви, цифри и знаци се превръща в етикет. Например #goodvibes, който е срещан над 121 млн. пъти, отвежда към всички публични публикации, в които е ползван. Важно е да използвате хаштагове под снимки, когато профилът ви е публичен, защото, ако е private, снимката ви няма да се визуализира при останалите публикации. Вече съществуват и доста приложения, чрез които можете лесно да генерирате най-подходящите хаштагове за вашата снимка.
Публикувайте в точното време
Публикуването на добър кадър си е цяла наука. Instagram не показва публикации хронологично, а алгоритъмът му предпочита визията „преглед“. Заради това трябва да прецените каква е вашата аудитория, за да можете да „надхитрите“ алгоритъма. Важно е да познавате аудиторията си. Ако ви следват предимно млади хора, вероятно не е много добра идея да публикувате в петък вечер, когато всички са навън.
Ангажирайте аудиторията си
Ако искате вашата публикация да постигне успех, то трябва да ангажирате хората, които ви следват. А как става това? Чрез коментари. Може да завършите описанието към снимките си с въпрос, който пък да предизвика дискусия в коментарите. Това е един от най-често използваните методи от инфлуенсърите. Да решем, че разказвате за вашия любим филм в описанието под снимката. Тогава можете да завършите с въпрос от рода на: „Кой е вашият любим филм/сериал?“
Favorite Share
Разказвайте истории
Да речем, че сте публикували снимки с най-добрия ви приятел по случай годишнина от приятелството ви, а под нея има описание за смешни истории, случки и т.н. Вие го тагвате, а по този начин историята ви придобива образ, който има конкретни параметри. По този начин последователите ви са ангажирани към вашите спомени и преживявания, а когато едно нещо докосва, то вероятността последователите ви да го харесат е по-голяма.
Favorite Share Embed 9 76
Коментирайте, споделяйте и лайквайте
Няма точна формула за успех, но и тук, както при доста от ситуациите в живота, ключът е взаимност. Ако искате приятелите ви да харесват вашите публикации, то покажете ангажираност към техните – коментирайте, лайквайте, споделяйте на Story. Ако видите, че някой се опитва да промотира нещата, които създава, чрез Instagram или Facebook, можете да помогнете чрез едно просто харесване или споделяне, препоръчват от Alextooby.com. Ако се опитаме да свържем физиката с лайковете, то и тук можем да кажем, че всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие.
Използвайте хаштагове
Какво седи зад знака #? Откакто социалните мрежи превзеха интернет, той се превърна от диез в хаштаг. Хаштагът е знак за препратка за търсене в социалните мрежи. Представлява дума или символен низ, предхождани от символа диез. Така съставената поредица от букви, цифри и знаци се превръща в етикет. Например #goodvibes, който е срещан над 121 млн. пъти, отвежда към всички публични публикации, в които е ползван. Важно е да използвате хаштагове под снимки, когато профилът ви е публичен, защото, ако е private, снимката ви няма да се визуализира при останалите публикации. Вече съществуват и доста приложения, чрез които можете лесно да генерирате най-подходящите хаштагове за вашата снимка.
Публикувайте в точното време
Публикуването на добър кадър си е цяла наука. Instagram не показва публикации хронологично, а алгоритъмът му предпочита визията „преглед“. Заради това трябва да прецените каква е вашата аудитория, за да можете да „надхитрите“ алгоритъма. Важно е да познавате аудиторията си. Ако ви следват предимно млади хора, вероятно не е много добра идея да публикувате в петък вечер, когато всички са навън.
Ангажирайте аудиторията си
Ако искате вашата публикация да постигне успех, то трябва да ангажирате хората, които ви следват. А как става това? Чрез коментари. Може да завършите описанието към снимките си с въпрос, който пък да предизвика дискусия в коментарите. Това е един от най-често използваните методи от инфлуенсърите. Да решем, че разказвате за вашия любим филм в описанието под снимката. Тогава можете да завършите с въпрос от рода на: „Кой е вашият любим филм/сериал?“
Favorite Share
Разказвайте истории
Да речем, че сте публикували снимки с най-добрия ви приятел по случай годишнина от приятелството ви, а под нея има описание за смешни истории, случки и т.н. Вие го тагвате, а по този начин историята ви придобива образ, който има конкретни параметри. По този начин последователите ви са ангажирани към вашите спомени и преживявания, а когато едно нещо докосва, то вероятността последователите ви да го харесат е по-голяма.
Favorite Share Embed 9 76
Коментирайте, споделяйте и лайквайте
Няма точна формула за успех, но и тук, както при доста от ситуациите в живота, ключът е взаимност. Ако искате приятелите ви да харесват вашите публикации, то покажете ангажираност към техните – коментирайте, лайквайте, споделяйте на Story. Ако видите, че някой се опитва да промотира нещата, които създава, чрез Instagram или Facebook, можете да помогнете чрез едно просто харесване или споделяне, препоръчват от Alextooby.com. Ако се опитаме да свържем физиката с лайковете, то и тук можем да кажем, че всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие.