Няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказан, каза пред bTV националният консултант по спешна медицина проф. Стоян Миланов по повод случая с върнатия от „Пирогов” 74-годишен пациент, който почина. Дежурният екип, отказал да приеме Спас Добрев, беше уволнен.
Проф. Миланов определи случилото се като тежка грешка на екипа в болницата.
Проверки в столични болници заради писмо от вдовица
„Имали сме раждания в ход, които са извършени в нашата шокова зала. Това означава ли,че ние ще кажем: "Моля ви се, не тук”, коментира той.
По думите му е грешка, че пациентът не е регистриран в „Пирогов”. „Подобен пациент в критично състояние може да бъде разпознат за 2 секунди от опитно лекарско око”, смята проф. Миланов.
Уволняват служители в „Пирогов” заради починал пациент
„Ерозията в системата е много тежка и не е от вчера. Спешният пациент в момента е нежелан, той е скъп, изисква много ресурс на лечебните заведения и има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците”, подчерта той.
„Не знам дали това уволнение на екипа ще реши по някакъв начин проблемите, тъй като при това оголване и липса на кадри тези хора веднага ще бъдат глътнати от други болници”, посочи проф. Миланов.
Парадокс: Ако лекар излезе от дежурство, за да помогне, може да бъде наказан
„Този пациент би трябвало да влезе в шоковата зала на „Пирогов”. Това е грешка на колегата. Тя просто не познава къде трябва да вкара този болен”, каза още Миланов, като по думите му става въпрос по-скоро за незнание.
Той е сигурен, че ако пациентът беше попаднал в шоковата зала на „Пирогов”, е щял да бъде обслужен.
Единствените спешни пациенти, които са желани, са кардиологично болните, тъй като там има финансов драйв, коментира проф. Миланов.
Проф. Миланов определи случилото се като тежка грешка на екипа в болницата.
Проверки в столични болници заради писмо от вдовица
„Имали сме раждания в ход, които са извършени в нашата шокова зала. Това означава ли,че ние ще кажем: "Моля ви се, не тук”, коментира той.
По думите му е грешка, че пациентът не е регистриран в „Пирогов”. „Подобен пациент в критично състояние може да бъде разпознат за 2 секунди от опитно лекарско око”, смята проф. Миланов.
Уволняват служители в „Пирогов” заради починал пациент
„Ерозията в системата е много тежка и не е от вчера. Спешният пациент в момента е нежелан, той е скъп, изисква много ресурс на лечебните заведения и има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците”, подчерта той.
„Не знам дали това уволнение на екипа ще реши по някакъв начин проблемите, тъй като при това оголване и липса на кадри тези хора веднага ще бъдат глътнати от други болници”, посочи проф. Миланов.
Парадокс: Ако лекар излезе от дежурство, за да помогне, може да бъде наказан
„Този пациент би трябвало да влезе в шоковата зала на „Пирогов”. Това е грешка на колегата. Тя просто не познава къде трябва да вкара този болен”, каза още Миланов, като по думите му става въпрос по-скоро за незнание.
Той е сигурен, че ако пациентът беше попаднал в шоковата зала на „Пирогов”, е щял да бъде обслужен.
Единствените спешни пациенти, които са желани, са кардиологично болните, тъй като там има финансов драйв, коментира проф. Миланов.