Националният консултант по спешна медицина и бивш шеф на Пиригов проф. Стоян Миланов
Националният консултант по спешна медицина и бивш шеф на Пиригов проф. Стоян Миланов / БГНЕС, архив
Няма начин пациент, докаран с линейка, да бъде отказан, каза пред bTV националният консултант по спешна медицина проф. Стоян Миланов по повод случая с върнатия от „Пирогов” 74-годишен пациент, който почина. Дежурният екип, отказал да приеме Спас Добрев, беше уволнен.

Проф. Миланов определи случилото се като тежка грешка на екипа в болницата.

Проверки в столични болници заради писмо от вдовица

„Имали сме раждания в ход, които са извършени в нашата шокова зала. Това означава ли,че ние ще кажем: "Моля ви се, не тук”, коментира той.
По думите му е грешка, че пациентът не е регистриран в „Пирогов”. „Подобен пациент в критично състояние може да бъде разпознат за 2 секунди от опитно лекарско око”, смята проф. Миланов.

Уволняват служители в „Пирогов” заради починал пациент

Ерозията в системата е много тежка и не е от вчера. Спешният пациент  в момента е нежелан, той е скъп, изисква много ресурс на лечебните заведения и има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците”, подчерта той.

„Не знам дали това уволнение на екипа ще реши по някакъв начин проблемите, тъй като при това оголване и липса на кадри тези хора веднага ще бъдат глътнати от други болници”, посочи проф. Миланов.

Парадокс: Ако лекар излезе от дежурство, за да помогне, може да бъде наказан

„Този пациент би трябвало да влезе в шоковата зала на „Пирогов”. Това е грешка на колегата.  Тя просто не познава къде трябва да вкара този болен”, каза още Миланов, като по думите му става въпрос по-скоро за незнание.

Той е сигурен, че ако пациентът беше попаднал в шоковата зала на „Пирогов”, е щял да бъде обслужен.

Единствените спешни пациенти, които са желани, са кардиологично болните, тъй като там има финансов драйв, коментира проф. Миланов.