100233
За бойкот на немски и френски фирми апелират превозвачи
Бойкот на всички немски, френски и белгийски фирми и стоки, ако бъдат приети промените в пакет „Мобилност”. За това призовават в навечерието на готвения голям протест на превозвачи в Брюксел от новоучредената преди няколко месеца Конфедерация на автобусните превозвачи.
Правителството категорично застава зад исканията на българските превозвачи
В интервю за Дарик нейният зам.-председател Максим Петков изтъкна, че целта на предложенията е да доведат до фалит на превозвачите от Източна Европа, като най-потърпевши ще бъдат фирмите от България.
„Ако погледнем това, което се предлага в следващия пакет за автобусните превози, там нещата са коренно противоположни. При товарните превози, където сме силни още от времето на СО МАТ и в момента сме по-силни от френски и германски фирми, там се прилагат рестрикции.
Българските превозвачи на протест в Брюксел
При автобусните превози, където те са силните - давайте пълна свобода и либерализиране на пазара. Което означава, че ще дойдат тук и ще почнат да возят по най-хубавите линии като София-Варна и София-Бургас.
Тези линии обаче няма да бъдат пакетирани с други, както е в момента, и на практика хората от по-малките населени места ще останат без транспорт. Целта е нашите фирми да бъдат фалирани. Западните нямат шофьори и смятат, че така ще привлекат водачи от Източна Европа”.
България остава против промените в пакета „Мобилност“
Около 6000 са обявените места за професионални шофьори в бюрата по труда. Недостигът обаче е още по-голям, въпреки че възнагражденията в бранша достигат до 4000 евро, каза още Петков. Според него предстоящият протест в Брюксел няма да е последният.
„Протестът на 10 януари няма да е толкова страшен, само за няколко часа ще бъде блокиран Брюксел. Следващият протест обаче, който ще бъде след известно време, ще бъде убийствен. На Макрон „жълтите жилетки” ще му се сторят детски карнавал.
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
Не искаме да заплашваме, но ако на нас ни се причиняват преки щети за 2 милиарда, ние трябва да причиним щети за 3 милиарда, за да ни уважават. Така бизнесът в Германия и Франция ще натисне местните политици да не правят глупости ”.
От конфедерацията предлагат Агенция „Пътна инфраструктура” да излезе от министерството на регионалното развитие и да премине на подчинение към това на транспорта.
Минималните прагове на таксиметровите тарифи във Варна трябва да бъдат вдигнати още веднъж преди летния сезон и да достигнат до 1,20 лв., смята още Максим Петков, който оглавява и Националния съюз на превозвачите в морския град. Според него билетче от 1 лев за градския транспорт е под себестойността, но цената едва ли ще бъде увеличена заради предстоящите местни избори.
Цялото интервю с Максим Петков може да чуете в звуковия файл.
Правителството категорично застава зад исканията на българските превозвачи
В интервю за Дарик нейният зам.-председател Максим Петков изтъкна, че целта на предложенията е да доведат до фалит на превозвачите от Източна Европа, като най-потърпевши ще бъдат фирмите от България.
„Ако погледнем това, което се предлага в следващия пакет за автобусните превози, там нещата са коренно противоположни. При товарните превози, където сме силни още от времето на СО МАТ и в момента сме по-силни от френски и германски фирми, там се прилагат рестрикции.
Българските превозвачи на протест в Брюксел
При автобусните превози, където те са силните - давайте пълна свобода и либерализиране на пазара. Което означава, че ще дойдат тук и ще почнат да возят по най-хубавите линии като София-Варна и София-Бургас.
Тези линии обаче няма да бъдат пакетирани с други, както е в момента, и на практика хората от по-малките населени места ще останат без транспорт. Целта е нашите фирми да бъдат фалирани. Западните нямат шофьори и смятат, че така ще привлекат водачи от Източна Европа”.
България остава против промените в пакета „Мобилност“
Около 6000 са обявените места за професионални шофьори в бюрата по труда. Недостигът обаче е още по-голям, въпреки че възнагражденията в бранша достигат до 4000 евро, каза още Петков. Според него предстоящият протест в Брюксел няма да е последният.
„Протестът на 10 януари няма да е толкова страшен, само за няколко часа ще бъде блокиран Брюксел. Следващият протест обаче, който ще бъде след известно време, ще бъде убийствен. На Макрон „жълтите жилетки” ще му се сторят детски карнавал.
Защо наш евродепутат стана тираджия? (ВИДЕО)
Не искаме да заплашваме, но ако на нас ни се причиняват преки щети за 2 милиарда, ние трябва да причиним щети за 3 милиарда, за да ни уважават. Така бизнесът в Германия и Франция ще натисне местните политици да не правят глупости ”.
От конфедерацията предлагат Агенция „Пътна инфраструктура” да излезе от министерството на регионалното развитие и да премине на подчинение към това на транспорта.
Минималните прагове на таксиметровите тарифи във Варна трябва да бъдат вдигнати още веднъж преди летния сезон и да достигнат до 1,20 лв., смята още Максим Петков, който оглавява и Националния съюз на превозвачите в морския град. Според него билетче от 1 лев за градския транспорт е под себестойността, но цената едва ли ще бъде увеличена заради предстоящите местни избори.
Цялото интервю с Максим Петков може да чуете в звуковия файл.