/ ThinkStock/Getty Images
Музиката не само създава атмосфера, но и може да повлияе върху поръчките на клиентите в заведенията, съобщи в. "Дейли мейл".

Изследователи установиха, че когато музиката е силна, хората по-често поръчват нездравословна храна, като бургери. Ако е пусната същата музика, но тихо, вероятността клиентите да изберат по-здравословна храна, например салати, е по-голяма.

Ето коя е най-голямата грешка, която правим по време на хранене (ВИДЕО)

Отдавна е известно, че темпото на музиката въздейства върху настроението и възбудата. По-бързият ритъм увеличава пулса, а бавният го забавя. Силната музика също превъзбужда, докато тихата релаксира.

Д-р Дипаян Бисвас от университета на Южна Флорида изследва ефекта от силата на музиката върху човешкото поведение. Той установи, че тя също пряко въздейства върху сърдечния ритъм. Подобно на ритмичните песни, силната музика стимулира и увеличава стреса. Затова на хората им се дояждат мазни чийзбургери и пържени картофи.

бургер
ThinkStock/Getty Images

Тихата музика има успокояващ ефект и хората внимават повече какво поръчват в заведенията.

Диетата DASH  е базирана върху консумация на зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни, като се препоръчва употребата на нискомаслени млечни продукти
ThinkStock/Getty Images

За стройна фигура седете до прозореца в ресторанта

За изследването си д-р Бисвас е направил експеримент в заведение в Стокхолм. Там са пускали музика със сила 55 децибела и 70 децибела.

Учени откриха грешка в препоръките за здравословно хранене

Докато 55 децибела за човешкото ухо са като лекото жужене на хладилник, 70 децибела се доближават до шума на прахосмукачка. На силна музика нездравословна храна са поръчали 20 процента повече от клиентите на заведението.

Вижте още:

Бързата храна е пълна с фталати

Пет големи вреди, които ни нанасят преработените храни

Как да създадем здравословни хранителни навици у децата

Седем уж истини за здравето ни

Митове за храните, в които вероятно вярвате (ВИДЕО)

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата ни във Facebook тук
БТА