Грешна ли е една от най-популярните препоръки за здравословно хранене?

Месо, зеленчуци, плодове, ядки, млечни и бобови продукти – перфектното меню за дълъг живот

Хората, които ядат повече мазнини, намаляват въглехидратите, които никак не са полезни, когато са от преработени храни
Хората, които ядат повече мазнини, намаляват въглехидратите, които никак не са полезни, когато са от преработени храни / ThinkStock/Getty Images
Месо, зеленчуци, плодове, ядки, млечни и бобови продукти – перфектното меню за дълъг живот
Учени от университета "Макмастър" в Канада установиха, че хората, които ядат повече червено месо и сирене от препоръчваното, живеят по-дълго, съобщи в. "Дейли телеграф".

Най-големите митове за здравословното хранене, в които все още вярваме
 
Три порции пълномаслени млечни продукти и една и половина порция месо дневно могат да намалят риска от ранна смърт с една четвърт.
 
Резултатите от изследването, в което участвали 220 000 души, противоречат на препоръките на здравните власти да се ограничават пълномаслените продукти.

сирене
Млечните продукти са полезни за сърцето и за дълголетието, твърдят канадски учени ThinkStock/Getty Images

Хората, които ядат повече мазнини, обикновено намаляват въглехидратите, които никак не са полезни, когато са от преработени и сладки храни.

Диетите без мазнини са опасни за здравето

"Резултатите ни показват, че млечните продукти и месото са полезни за сърцето и за дълголетието“, обобщи д-р Салим Юсуф от екипа. „Това противоречи на сегашните здравни препоръки".

Учени откриха грешка в препоръките за здравословно хранене

Пилешкото месо и авокадото са сред най-засищащите храни
По-стари изследвания показват, че консумацията на пилешко месо също предпазва от ранна смърт ThinkStock/Getty Images

Канадските учени не са разглеждали консумацията на пилешко месо, но други изследвания показват, че то предпазва от ранна смърт по същия начин като червеното месо.

Днес е полезно, утре - вредно: 9 мита за здравословното хранене
 
В здравословната диета трябва да има също осем порции плодове и зеленчуци дневно и по половин порция ядки и бобени култури, напомниха канадските учени.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
БТА