Понижение в печалбата на Тайм Уорнър заради по-слаба продажба на филми
Понижение в печалбата на Тайм Уорнър заради по-слаба продажба на филми / netinfo

Медийният гигант - компанията „Тайм Уорнър” съобщи, че печалбата й за първото финансово тримесечие се е понижила с 18 процента заради по-малкия обем на продажби на филми, които не могат да повторят популярността на историите за Хари Потър, предаде К2Капитал.

Чистата печалба на компанията е намаляла до 1,2 млрд. долара или 0,31 долара за акция спрямо 1,46 млрд. долара или 0,32 долара за акция за същия период година по-рано, когато компанията успя да спечели повече благодарение на продажбите на книги и филми за Хари Потър. Без отчитане на еднократните разходи печалбата е 0,22 долара за акция, което надхвърли средната прогноза на анализаторите за 0,21 долара за акция. Приходите на компанията са нараснали до 11,2 млрд. долара спрямо 10,2 млрд. долара за предходната година.

Печалбата на филмовото подразделение на "Тайм Уорнър" е спаднала с 27 процента заради липсата на нова серия от филмите за Хари Потър, които оказаха значително влияние върху този показател година по-рано.

Шефът на компанията Ричард Парсънс се надява ситуацията да се подобри през юли, когато на екран ще излезе новият филм за героя - "Хари Потър и ордена на Феникса". На фона на спада на продажбите на DVD резултатите на подразделението за кабелна телевизия отчетоха неочаквано силния растеж на печалбата с 51 процента.

Резултатите на кабелното подразделение на „Тайм Уорнър” се оказаха толкова впечатляващи благодарение на излизането на пазара на цифрови връзки, когато потребителите могат да получат по един канал три услуги едновременно - достъп до интернет, телефонна връзка и цифрова телевизия.

Останалите резултати на компанията се оказаха по-лоши от миналогодишните заради факта, че представените филми не успяха да получат дотолкова мащабна популярност като Хари Потър. Даже неочакваният успех на филма за 300-та спартанци, които са се сражавали срещу безбройните пълчища на персите, не можа да компенсира намаляването на печалбата.