Все още не е взето окончателно решение за мястото и вида на скоростната жп линия през Враца. Това обявиха представители на НКЖИ по време на форум за проектите по ОП "Транспорт", които трябва да се реализират в Северозапада. Според експертите тунел под земята ще оскъпи проекта с още 150 млн. евро, които трудно могат да бъдат обосновани пред Европейската комисия, а в условията на криза страната не може да осигури подобно финансиране.
Обсъждани са всички налични способи за преминаване през града, в това число и чрез изграждането на шумозаглушителна стена, но все още не е постигнат консенсус. От НКЖИ посочиха, че след 2014 г. поетапно ще стартират участъците, които са в най-напреднала фаза на подготовка, но към момента проблемите с преминаването през гр. Враца поставят някои неизвестни и рискове пред изпълнението на целия проект Видин -София.
„В момента се работи по направлението Руска Бяла - Видин, което ще бъде разделено на пет участъка, като тяхната прогнозна стойност е около 2,5 млрд лв.", съобщи Стилиян Кротнев, директор на дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в Национална компания „Железопътна инфраструктура". Експертите от компанията уточниха, че с този проект по трасето Видин - София ще се пътува за около 1 час и 35 минути, при скорост 200 км/ч.
Форумът „Проекти финансирани по Оперативна програма „Транспорт", които ще се реализират в Северозападна България" се проведе в гр. Белоградчик. Участие взеха експерти на Управляващия орган на ОП „Транспорт", бенефициентите по програмата, представители на централната и местната власт, журналисти и други.