Много голям инвеститор стъпва в индустриалната зона край Аксаково. Към парцелите с обща площ от 5000 декара до разклона за село Слънчево сериозен интерес проявяват огромен турски консорциум с немски капитали и руска компания. Това обяви пред Дарик областният управител Стоян Пасев. Той уточни, че се проверява произходът на капиталите на турците, за да не се допусне дипломатически скандал.
Какви проекти от Варненска област могат да получат европейско финансиране
Въпросните 5000 декара са единствената непродадена общинска или държавна територия. „В момента се извършват процедури за превръщането им в обект от регионално и национално значение. Ролята на държавата е да захраним тези парцели с ток, вода, канал, газ и асфалт”, обясни Пасев.
Трима големи инвеститори вече са връщани заради липсата на подходящи терени във Варненско. Корейски автомобилен гигант например е предпочел да изгради завод в румънската област Мангалия, където са разкрили 7000 нови работни места.
Бъдещата голяма инвестиция край Аксаково ще засили нуждата от изграждане на втори мост над Варненското езеро. За изграждане на Аспарухов мост 2 с европейски средства обаче няма проектна готовност.
„Единственото, което е направено за втория мост, е една линийка в Общия устройствен план. Нито е обследвана територията, нито са направени отчуждителни процеси, няма нито работен, нито идеен проект”, изтъкна Пасев. Той добави, че не е ясно и дали мостът ще е по-евтин вариант от изграждане на тунел под Варненското езеро.
С кмета на Белослав пък е прокарана авантюристичната идея за изграждане на тунел под фериботната линия в града. Фериботът е на дотации от държавата и е рентабилно да се направи тунел, отбеляза областният управител.
Какви проекти от Варненска област могат да получат европейско финансиране
Въпросните 5000 декара са единствената непродадена общинска или държавна територия. „В момента се извършват процедури за превръщането им в обект от регионално и национално значение. Ролята на държавата е да захраним тези парцели с ток, вода, канал, газ и асфалт”, обясни Пасев.
Трима големи инвеститори вече са връщани заради липсата на подходящи терени във Варненско. Корейски автомобилен гигант например е предпочел да изгради завод в румънската област Мангалия, където са разкрили 7000 нови работни места.
Бъдещата голяма инвестиция край Аксаково ще засили нуждата от изграждане на втори мост над Варненското езеро. За изграждане на Аспарухов мост 2 с европейски средства обаче няма проектна готовност.
„Единственото, което е направено за втория мост, е една линийка в Общия устройствен план. Нито е обследвана територията, нито са направени отчуждителни процеси, няма нито работен, нито идеен проект”, изтъкна Пасев. Той добави, че не е ясно и дали мостът ще е по-евтин вариант от изграждане на тунел под Варненското езеро.
С кмета на Белослав пък е прокарана авантюристичната идея за изграждане на тунел под фериботната линия в града. Фериботът е на дотации от държавата и е рентабилно да се направи тунел, отбеляза областният управител.