Най-дълбоката измерена улична дупка във Варна се намира в района на гимназиите край спирка „Почивка", като дълбочината й е 24 см. Това разкри зам.-кметът арх. Венелин Жечев по време на дискусия с представители на протестиращите срещу лошото състояние на улиците в града.
От 18 февруари до вчера закърпени със студена смес са 2360 кв.м. от най-дълбоките дупки с дълбочина над 8 см. Приоритетно се запълвани кратерите по линиите на градския транспорт и по-натоварените улици. Други 600 кв.м. дупки с дълбочина между 6 и 10 см. предстои да бъдат отремонтирани, обясни арх. Жечев.
Вероятно през април ще започне кърпеж на по-плитките дупки. За целта ще се използва по-евтината топла смес, като условията са времето да е сухо, а температурите да се задържат над 10 градуса.
В договорите със строителните фирми са включени клаузи за гаранция на извършената работа по уличната мрежа. За ново строителство срокът е 3 години, а за кърпежи - 1 година, отбеляза кметът Кирил йорданов. Пътната мрежа във Варна е с обща дължина 864 км. В периода 1989-1999 г. не са били строени нови пътища. От 2005 г. насам пък са били изградени 49 км. нови улици и булеварди. Освен липсвалата дълги години рехабилитация, като причина за многото дупки по улиците бе посочена и тежката зима.
Според приетия наскоро общински бюджет 2010 за кърпене на улици тази година са предвидени 4 млн. лева, а за строителство на нови пътища - 20 млн., припомни градоначалникът. По думите му до средата на март трябва да започне ремонтът на ул."Девня" в участъка след кръстовището с ул."Пеячевич". На 10 март стартира укрепването на подлеза на Траката. Скоро ще започне и уширението на бул."Христо Смирненски", в частта между булевардите „Цар Освободител" и „Сливница".
„До 24 май градът ни ще си върне онова самочувствие и онази характеристика, с която е познат на варненци и на гостите. Който иска да протестира, да протестира. Който иска диалог е добре дошъл", обяви градоначалникът.