Намаление от близо 28% на сметката за месец февруари спрямо сметката за месец януари за втората група клиенти със срок на плащане 15-то число отчитат от Енерго-Про.
За последната група клиенти със срок за плащане 25-то число на месеца се очаква най-голямо намаление в сравнение с останалите две групи, съобщават от компанията. Средното намаление на сметките за електроенергия за февруари на клиентите със срок за плащане до 15-то число на месеца, е приблизително 28%. В тази група попадат 37% от всички клиенти на компанията.
Един от факторите, който оказва влияние върху намалението на сметките за електроенергия за февруари спрямо тези за януари е отчетният период. За сравнение ─ отчетният период през януари за клиенти със срок на плащане 15-то число, включва средно 33 дни, а отчетният период за месец февруари включва средно 27 дни. Средните температури през периода, включен в сметките за февруари на територията, обслужвана от Енерго-Про са били с 2 градуса по-високи от температурите през периода, включен в сметката за месец януари.
Статистиката на експертите на дружеството за първата група клиенти, със срок за плащане 10-то число, отчете намаление на сметката им за февруари спрямо тази за януари от над 16%. Очаква се за последната група клиенти със срок за плащане 25-то число на месеца да има най-голямо намаление на сметката за февруари в сравнение с останалите две групи клиенти, поради най-голямата разлика в броя дни, включени в сметката.
Заради стотиците жалби от недоволни граждани компанията започна безплатни проверки на електромери. Проверките се извършват с еталонен уред. В цяла Североизточна България само тази седмица ще бъдат направени около 1000 подобни засичания на електромери.
Заради високите януарски сметки за ток във Варна и други градове на страната се проведоха редица протести. В неделя, понеделник и вторник недоволни варненци дори атакуваха с камъни, яйца и плодове клиентския център на Енерго-Про. В резултат бяха потрошени прозорците на сградата на ул."Девня".