Между 20 и 30% спад на западните туристически пазари регистрира през този летен сезон курортът Албена, съобщи зам.-директорът „Продажби" в „Албена"АД Йовка Страшилова. Хубавата новина обаче е, че за месеците юли и август има голям ръст на българските туристи, които са два пъти повече от миналото лято, уточни Страшилова. Тя допълни, че точно такава е била и маркетинговата стратегия на комплекса - да компенсират спада при чужденците с повече български туристи, които да привлекат с атрактивни цени и много добър продукт. Единствено летовниците от Словакия са повече от миналата година, но техният дял е твърде малък спрямо общия брой нощувки.
Август приключва със 7-процентен спад на нощувките, като за годината като цяло се очаква 12% намаление. Голямо движение надолу бележат месеците май и септември. Това се дължи на французи, скандинавци и туристи от Бенелюкс, които традиционно се записват за балнеология в тези месеци, но тази година желаещите са доста по-малко. За септември има спад от 30%, но се очаква наваксване със записвания в последния момент.
Освен това през първия есенен месец в Албена ще има и повече прояви от миналата година. Утре започва фестивалът на рекламните агенции, ще се проведат спартакиади за металици, енергетици и ВиК-дружества, турнир по ускорен шах, евроквалификация по футбол за юноши и девойки.
Албена предлага атрактивни намаления за септември, особено за четирите дни около празничния 22 септември. Предложенията за „ол инклузив" за хотели до морето са от 39 до 70 лева на човек.
5 двойки са избрали да сключат брак през септември в Албена. „Опитваме се да развиваме този продукт, защото можем да предложим варианти за нестандартни сватби - в розариума, на плажа, в ресторанти с изглед към морето и специална украса, която Албена прави, със сватбено меню и умерени, балансирани цени", каза Йовка Страшилова.