Три големи магазина в Бургас, продаващи предимно китайски стоки, ще бъдат запечатани от Националната агенция за приходите. При проверка на принципа на тайния клиент, екипи от звеното „Фискален контрол“ на приходната агенция са се натъкнали на любопитна ситуация. При заплащане на направените покупки вместо фискален бон са получили бележка на китайски език.
Контролните действия са били едновременни в трите магазина, като на някои от екипите изобщо не е бил издаден фискален бон. След легитимация на инспекторите по приходите, при последващите контролни действия са били установени и други нарушения, сред които разлики в касовите наличности.
„Не сме се натъквали досега на подобна ситуация. Най-вероятно става дума за софтуер за стоковите наличности. Той е свързан с принтер, от който вместо задължителните фискални бонове, след заплащане от страна на клиента, се издава бележка с надпис на закупената стока на български, а всичко останало по бележката е на китайски език. Интересно е, че магазините разполагат с касови апарати, но рядко ги използват. Като начало търговските обекти ще бъдат запечатани“, коментира началникът на отдел „Оперативни дейности“ на звеното „Фискален контрол“ Бургас Даниел Вълканов.
На обектите ще бъдат извършени и допълнителни проверки с цел установяване на действителния размер на дължимия, но невнесен данък. От НАП напомнят, че издаването на фискални бонове трябва да става веднага след заплащането на стоката, а не след изрично напомняне или настояване от страна на клиента.
Сигнали за неиздаване на касови бележки и данъчни нарушения могат да се подават на телефона на НАП 0700/ 18 700 или по електронната поща на infocenter@nra.bg.