Десетина домакинства в Малко Търново имат еднотарифни електромери, като използваната електроенергия заплащат единствено по дневна тарифа. За това сигнализира в социалната мрежа Facebook Георги Бъклев. Според него, проблемът е от годината, когато от електроразпределителното дружество, обслужващо региона, подменили старите измервателни уреди с нови, позволяващи дистанционно отчитане на разхода.
„Разбира се е важно да кажем, че няма незаконни действия от страна на EVN. Просто хората не са били достатъчно добре информирани при смяната на електромерите. Мои съграждани забелязаха проблема в сметките си за ток. В тях цената на дневната и нощната тарифа е една и съща“, коментира пред „Dariknews“ Георги Бъклев.
Проблемът може да бъде решен лесно с посещение в офис на енергоразпределителя в Бургас или Приморско. Срещу 7 лева, клиентите на EVN могат да подадат молба за двутарифно отчитане на употребената електроенергия.
„Клиентите на компанията, които използват еднотарифни електромери, не са много. В миналото те са заявили тарифата, по която да се отчита потреблението им – еднотарифно или двутарифно. Когато се пристъпва към подмяна на електроизмервателните уреди информираме клиентите за всички промени, включително и за измерванията. Реално погледнато, даваме такава информация всеки месец, с фактурите, които клиентите получават. В тях е записано точно каква тарифа се използва“, обясниха за „Dariknews“ от пресофиса на компанията и отново припомниха, че няма абсолютно никаква пречка пред това тарифата да бъде променена по искане на клиента.
Практиката на енергийните компании е да настройват новия електромер според това как е работил предходният, въпреки че новите устройства имат техническа възможност за 2 тарифи. По всичко личи, че абонатите на енерго-дружествата не обръщат внимание на всичко записано в месечната им фактура, а темата с тарифите на електромерите, циркулира в общественото пространство от 2013 година насам.
До този момент в EVN не са получавани сигнали от Малко Търново, свързани с нередности от този характер.