/ nostrabet.com
В последните години можем да забележим, че все повече геймърски студиа започнаха да произвеждат заглавия, които се доближават изключително близо до реалните автомобилни спортове. Някои заглавия като Gran Turismo започнаха да се превръщат в платформа за набирането на таланти и може да звучи твърде фантастично, но историята познава геймъри, които са привлечени в света на автомобилните спортове. Точно по тази причина можем да забележим, че самите електронни спортове и най-вече тези, които се провеждат в електронен вариант, започнаха да печелят сериозно внимание сред аудиторията.

През изминалата година, редица спортни дисциплини трябваше да преустановят дейност, що се отнася до Формула 1, нито един отбор не желаеше да се състезава без публика, следователно и тази дисциплина имаше възможност да се пренесе във виртуалния свят, при това с особено голям успех. Според направената статистика за 2020 г. електронният спорт F1 е поставил впечатляващ рекорд и прецедент изобщо от стартирането на първото състезание изобщо. Повече от 11.4 милиона зрителя са наблюдавали електронната надпревара от цял свят, използвайки всички налични платформи за стрийм.

С оглед на това, процентното повишение е около 98% спрямо миналата година. Победител в миналият електронен сезон беше Джарно Опмер, който успя да пресече финала с Alfa Romeo, финалът беше проведен през декември, а само това събитие било гледано от повече от 2.7 милиона души. С оглед на това, не трябва да забравяме, че букмейкърите също отчетоха повишен интерес и прогнози точно в тези дисциплини. Секцията на efbet онлайн спорт за електронните дисциплини се оказа една от най-посещаваните, а освен това предлагаше напълно безплатен стрийм за абсолютно всеки почитател с мнение за финалния резултат. В електронната версия на Формула 1 можем да видим, че тимът на Red Bull определено живее своя сериозен ренесанс, след като взима втора титла.

Социалните медии също не стоят особено далече от въпросното преживяване, можем спокойно да забележим, че феновете са направили 1.7 милиона поста в различните платформи. Статистиката може да го обобщи по-много лесен начин - ръст от 151% спрямо 2019 г. Експертите смятат, че интересът няма да пресъхне толкова бързо, особено след като забележим, че има достатъчно спортни фенове, които искат още от тази емоция. Дори и при наличието на реалният спорт, виртуалният се оказва просто още една платформа, която дори и да не се нуждае от милиони долари в изследвани и подобряване на състезателни болиди, може да се окаже точно толкова вълнуваща.

Стартът на новия сезон ще започне на 31 януари и в следващите три седмици от тази дата, можем спокойно да видим кои ще са най-бързите на виртуалната писта. Оказва се, че дори и да говорим просто за компютърна игра, тук присъстват опции, в които реализмът спокойно може да отговаря на почти всичко, което виждаме и на пистата - може би липсва натоварването на самите електронни пилоти, но не всичко може да се репликира с толкова висока точност. Благодарение на този електронен спорт, редица фенове ще могат да се насладят на още един състезателен формат, а макар и да липсват реалните болиди, звукът от самото състезание, графиката и факторите, които могат да влияят, включително и времето, са добавени за един много по-успешен и завършен спорт.