Жертвите на пожара във влака София – Кардам не са идентифицирани
Жертвите на пожара във влака София – Кардам не са идентифицирани / netinfo

Все още не е ясна причината за възникналия пожар във влака София – Кардам, при който загинаха осем души, а девет бяха ранени. Това каза за предаването „Седмицата” по Дарик радио Олег Петков, изпълнителен директор на БДЖ. Не мога да отрека нито една от версиите, но просто искам да се казват изводите такива, каквито са, каза още Петков и добави:

„Следствените органи продължават работата. Предстоят и втори огледи, експертизи и чак тогава може да се каже коя версия е най-вероятна, да се намерят доказателства, за да се докаже, че това е истинската причина и как точно са се случили нещата. От това, което нашите специалисти досега изясниха е, че пожарът не е тръгнал от отоплителната инсталация. Тя е с двойна защита и няма данни, че по нея нещо се е случило. Втората версия, че пожарът е тръгнал от счупена луминисцентна лампа, трябва да се има предвид, че осветлението е с 24 волта. Аз не отричам и не мога да отрека нито една от версиите, но просто искам фактите да се казват такива, каквито са. Изводите ще ги направят експертите.

Олег Петков каза още, че все още няма информация някой от загиналите да е идентифициран. Той добави, че в Съдебна медицина – Плевен никой все още не е потърсил свой близък.

На въпрос дали заключването на вагоните е опасно за пътуващите с влак хора Петков отговори, че вагоните се заключват от съображения за сигурност и това се прави във всички вагони по света точно заради безопасността на пътниците. Съгласно правилата и наредба, която е съвсем нова - от 2005 година, са регламентирани случаите кога и как трябва да са отключени или заключени вагоните.

Олег Петков каза също, че щетите на БДЖ от кражби и поражения във вагоните годишно са над 4 млн. Докато обществото не застане с цялата си мощ срещу тези престъпници, трудно бихме могли само ние железничарите да се справим.

Относно застраховките на пътниците изпълнителният директор на БДЖ каза:

Ние сме се разбрали със застрахователя – „Алианц България”, да дадем на пътниците доказателства, че те наистина са били наши пътници. Искам да уведомя пътниците, че освен право на тези застраховки, те трябва да се обърнат към нас, ако са понесли щети по време на пътя. Ние ще ги обезщетим и ако се е наложило и са провели някакво лечение вследствие на този инцидент, ние също сме задължени да поемем разходите за лечение.

Личното ви решение? Ще останете ли начело на железниците след инцидента?

Имам малко особено отношение към оставките. Смятам, че това е доста отговорен, сериозен, морален и стойностен акт. Смятам, че обществото изисква доста висока оценка за един такъв акт и нямам намерение с прибързани емоционални действия да го обезценявам.

Цялото интервю с Олег Петков можете да четете в Рубриката ИНТЕРВЮ

ТУК можете да прочетете разказа на един от пътниците в злополучния влак Ивелин Иванов пред Дарик.