На въпрос дали заключването на вагоните е опасно за пътуващите с влак хора Петков отговори, че вагоните се заключват от съображения за сигурност и това се прави във всички вагони по света точно заради безопасността на пътниците. Съгласно правилата и наредба, която е съвсем нова - от 2005 година, са регламентирани случаите кога и как трябва да са отключени или заключени вагоните.
Олег Петков каза също, че щетите на БДЖ от кражби и поражения във вагоните годишно са над 4 млн. Докато обществото не застане с цялата си мощ срещу тези престъпници, трудно бихме могли само ние железничарите да се справим.
Относно застраховките на пътниците изпълнителният директор на БДЖ каза:
Ние сме се разбрали със застрахователя – „Алианц България”, да дадем на пътниците доказателства, че те наистина са били наши пътници. Искам да уведомя пътниците, че освен право на тези застраховки, те трябва да се обърнат към нас, ако са понесли щети по време на пътя. Ние ще ги обезщетим и ако се е наложило и са провели някакво лечение вследствие на този инцидент, ние също сме задължени да поемем разходите за лечение.
Личното ви решение? Ще останете ли начело на железниците след инцидента?
Имам малко особено отношение към оставките. Смятам, че това е доста отговорен, сериозен, морален и стойностен акт. Смятам, че обществото изисква доста висока оценка за един такъв акт и нямам намерение с прибързани емоционални действия да го обезценявам.
Цялото интервю с Олег Петков можете да четете в Рубриката ИНТЕРВЮ
ТУК можете да прочетете разказа на един от пътниците в злополучния влак Ивелин Иванов пред Дарик.