Шок и ужас за собствениците на по-стари бензинови коли. Част от тях се оказаха със спрени от движение автомобили след годишните им технически прегледи. Колите с дизеловите двигатели безпроблемно минават, докато тези с бензинови мотори не могат да покрият нормите за въглероден диоксид. Новите промени, свързани с извършването на годишен технически преглед, доведоха до хаос на много места из страната.
„Вече годишния преглед е директно свързан към софтуера на „Автомобилна администрация”. Избягват се манипулации, корупционни схеми. С електронизацията вече пунктовете не могат да правят по 100 прегледа на ден. Не може да се прави преглед със стара дата, спряха застрахователните измами. Всеки автомобил, който минава преглед, трябва да има 100 процента платен годишен данък. Екостикерите дадоха възможност да се удостовери, че няма фиктивни прегледи”, обясни ефира на „Здравей, България” автомобилният експерт Румен Дунев.
Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия. "Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.
По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
„Вече годишния преглед е директно свързан към софтуера на „Автомобилна администрация”. Избягват се манипулации, корупционни схеми. С електронизацията вече пунктовете не могат да правят по 100 прегледа на ден. Не може да се прави преглед със стара дата, спряха застрахователните измами. Всеки автомобил, който минава преглед, трябва да има 100 процента платен годишен данък. Екостикерите дадоха възможност да се удостовери, че няма фиктивни прегледи”, обясни ефира на „Здравей, България” автомобилният експерт Румен Дунев.
Според автоексперта Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътнотранспортни произшествия проблемите са трупани с десетилетия. "Българският автопарк е най-старият в Европа. 18-19 години е средната възраст на колите у нас. Българинът беше свикнал, че лесно може да премине през технически преглед независимо в какво състояние е автомобила му. Катализаторите бяха масово премахвани, за да не се запушват системно", посочи той.
По думите му гратисният срок за отстраняване на неизправности може да бъде удължен. "При кола без ГТП не важат застраховките, така ако шофьор направи катастрофа, застрахователят няма да признае щетите. Под 0,5% от автомобилите не са минали преглед. В сервиз може да се направи най-общ преглед, но някои от колите са върнати заради проблеми със спирачки и кормилна уредба. В Германия не можете да минете ГТП, ако не работят подгряващите елементи на задните стъкла", обясни Тодоров.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня