Петя Аврамова
Петя Аврамова / БГНЕС, архив
За Северната скоростна тангента трябва да се плаща тол такса, според регионалния министър Петя Аврамова.

По разпореждане на премиера Бойко Борисов от началото на годината за скоростния път в северните покрайнини на столицата не е необходима винетка, въпреки че отсечката е част от републиканската пътна мрежа и по закон винетка се изисква. Министър-председателят се намеси след спор между Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и Столична община кой да стопанисва пътя. Създаде се и работна група, която да намери решение.

Телетол сезира Прокуратурата и ЕК за престъпления в Пътната агенция
 
Всичко започна с включването на Северната скоростна тангента в новата магистрала „Европа“, която трябва да стигне до Калотина. Така отсечката влезе в обхвата на пътищата, за които се изисква винетка. Оказа се обаче, че така жителите на северните райони на София ще плащат пътна такса, а тези не южните – не. Столична община излезе с позиция, че жителите на столица трябва да имат равен достъп до града. От Пътната агенция заявиха, че в такъв случай Общината трябва да поеме стопанисването на пътя. По данни на АПИ от края на март средномесечното поддържане на 16-километровата отсечка възлиза на приблизително 160 000 лв. с ДДС на месец, с включено зимно поддържане.
 
Отлагат въвеждането на тол системата до 1 март 2020 г.
 
Министерството на регионалното развитие и благоустройството обаче не се отказва от толуването на Северната скоростна тангента, каза министър Аврамова.
 
"Северната скоростно тангента е един транзитен коридор, който за нас е важен и важен транзитният трафик, който преминава през Република България и всъщност натоварва и реши пътищата. Нашето желание е да този път да бъде толуван", заяви Аврамова.
 
Петя Аврамова добави, че към момента няма информация за резултат от преговорите между АПИ и Столична община за това дали общината ще поеме грижата за Северната скоростна тангента.