Заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков отрече да има монопол по отношение на тол системата, тъй като има три регистрирани доставчици, а четвърти се очаква другата седмица, информира "Фокус"
„Темата с монопол по отношение на предоставяните услуги не звучи сериозно“, заяви Нанков. „Очакваме предоставянето на документи и сключването на договор в максимално бързи срокове, ако не днес, то в понеделник или вторник“, съобщи той. Николай Нанков изтъкна, че над 30 експерти са участвали в съвета, на който са обсъдени промените в Закона за пътищата за отлагане на търговската експлоатация на тол системата, внесени от ГЕРБ. „Обсъждахме и темата с техническата готовност на АПИ да стартира с техническата експлоатация след 16 август и състоянието на системата към момента“, уточни зам.- министърът.
Очертават се два проблема с тол системата в България
„Предложихме не само онзи консервативен вариант, който колегите от Световна банка бяха изработили и на срещата през март месец предизвика сериозно и обективно вълнение от страна на транспортния бранш. От всички останали 13 сценарии, които Световна банка разработи, се спряхме на един“, поясни Нанков. „По него максималната ставка за тежкотоварен автомобил е 0,36 лв. за над 12 т Евро 0 и 0,25 лв. за Евро 6“, допълни той.
Зам.- министърът каза още, че на заседанието е коментирана и темата с обхвата на пътищата, като вече има почти 50% дотиране на обхвата. „Говорим за около 6000 – 5900 км на база на интензивността на трафика, основно на транзитния такъв, а и не само. Говорим за пътища, автомагистрали, първи и частично втори клас“, изтъкна Николай Нанков и допълни, че за втори клас пътища ще се направи още по-детайлен анализ с превозвачите, за да се прецени доколко могат да бъдат редуцирани. Той съобщи, че разговорите с автобусните превозвачи за редовните линии в посока пълно освобождаване от тол такси ще продължат. „Автобусите извършващи служебни или случайни превози, да бъдат включени в обхвата на бъдещата тол система“, заяви Нанков. „Тези, които извършват превоз по редовни линии ще бъдат освободени. Това се обсъжда, имаме склонност да подкрепим подобно предложение на колегите автобусни превозвачи“, подчерта Нанков.
„Темата с монопол по отношение на предоставяните услуги не звучи сериозно“, заяви Нанков. „Очакваме предоставянето на документи и сключването на договор в максимално бързи срокове, ако не днес, то в понеделник или вторник“, съобщи той. Николай Нанков изтъкна, че над 30 експерти са участвали в съвета, на който са обсъдени промените в Закона за пътищата за отлагане на търговската експлоатация на тол системата, внесени от ГЕРБ. „Обсъждахме и темата с техническата готовност на АПИ да стартира с техническата експлоатация след 16 август и състоянието на системата към момента“, уточни зам.- министърът.
Очертават се два проблема с тол системата в България
„Предложихме не само онзи консервативен вариант, който колегите от Световна банка бяха изработили и на срещата през март месец предизвика сериозно и обективно вълнение от страна на транспортния бранш. От всички останали 13 сценарии, които Световна банка разработи, се спряхме на един“, поясни Нанков. „По него максималната ставка за тежкотоварен автомобил е 0,36 лв. за над 12 т Евро 0 и 0,25 лв. за Евро 6“, допълни той.
БГНЕС
Зам.- министърът каза още, че на заседанието е коментирана и темата с обхвата на пътищата, като вече има почти 50% дотиране на обхвата. „Говорим за около 6000 – 5900 км на база на интензивността на трафика, основно на транзитния такъв, а и не само. Говорим за пътища, автомагистрали, първи и частично втори клас“, изтъкна Николай Нанков и допълни, че за втори клас пътища ще се направи още по-детайлен анализ с превозвачите, за да се прецени доколко могат да бъдат редуцирани. Той съобщи, че разговорите с автобусните превозвачи за редовните линии в посока пълно освобождаване от тол такси ще продължат. „Автобусите извършващи служебни или случайни превози, да бъдат включени в обхвата на бъдещата тол система“, заяви Нанков. „Тези, които извършват превоз по редовни линии ще бъдат освободени. Това се обсъжда, имаме склонност да подкрепим подобно предложение на колегите автобусни превозвачи“, подчерта Нанков.