До средата на юни имаме над 4 млн. продадени електронни винетки, приходите от които са над 240 млн. лв., обяви на брифинг заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
„Хубавото на тол система е, че факторът време, прекарано в страната, ще бъде минимализиран. С бъдещата тол система пътуването в рамките на страната - т.е. времето, което превозното средство ще прекарва в страната, няма да бъде водещо“, заяви Нанков.
Реализирани са над 2 млн. продажби на електронни винетки, обяви министър Аврамова
От своя страна, директорът на Националното тол управление проф. Олег Асенов посочи, че по отношение на транзитния трафик на товарни автомобили в момента се попълват ръчни карти, в които се отбелязват крайните точки и маршрута. Те важат за 24 часа, за които превозното средство трябва да напусне пределите на страната.
Националното тол управление е разработило специален онлайн калкулатор, с който всеки превозвач може да изчислява разхода си за преминаването му по определен маршрут, стана ясно по време на представянето на готовността за въвеждане на тол системата.
По предложение на превозвачите на 16 август ще стартира реалното тестване на системата на терен, а до месец-два се очаква да станат ясни и крайният ѝ обхват и тарифите. Първоначално в обхвата на системата ще влязат не повече от 6000 км от пътната мрежа на страната, предимно транзитните коридори – магистралите, пътищата от първи клас и частично от втори. За различните пътища ще има и отделно тарифиране.
Превозвачи и работодатели настояват тол системата да се отложи до 2020 г.
„Реалната търговска експлоатация на тол системата няма да започне преди да изчистим всички проблеми“, увери заместник-регионалният министър Николай Нанков и припомни, че въвеждането на системата за таксуване на база време и изминато разстояние е един от приоритетите на настоящото правителство. „Срещнахме много трудности при въвеждането на първи компонент – електронната винетка. Надявам се, че това няма да се случи и с втория“, допълни още той.
За надеждното функциониране на системата вече е изградено Национално тол управление, където общо 629 служители работят в специално оборудвани помещения – диспечерски пункт, стая за контрол, кол-център и други.
Кога започва тестването на тол системата?
По време на представянето готовността на системата бе обявена датата за първото заседание на специално създадения от парламента Обществен съвет по въвеждането ѝ. То ще се проведе на 5 юли в МРРБ. На 3 юли пък ще бъде проведена нова среща с превозвачите, на която ще бъдат обсъждани тарифите.
„Хубавото на тол система е, че факторът време, прекарано в страната, ще бъде минимализиран. С бъдещата тол система пътуването в рамките на страната - т.е. времето, което превозното средство ще прекарва в страната, няма да бъде водещо“, заяви Нанков.
Реализирани са над 2 млн. продажби на електронни винетки, обяви министър Аврамова
От своя страна, директорът на Националното тол управление проф. Олег Асенов посочи, че по отношение на транзитния трафик на товарни автомобили в момента се попълват ръчни карти, в които се отбелязват крайните точки и маршрута. Те важат за 24 часа, за които превозното средство трябва да напусне пределите на страната.
БГНЕС
БГНЕС
Превозвачи и работодатели настояват тол системата да се отложи до 2020 г.
„Реалната търговска експлоатация на тол системата няма да започне преди да изчистим всички проблеми“, увери заместник-регионалният министър Николай Нанков и припомни, че въвеждането на системата за таксуване на база време и изминато разстояние е един от приоритетите на настоящото правителство. „Срещнахме много трудности при въвеждането на първи компонент – електронната винетка. Надявам се, че това няма да се случи и с втория“, допълни още той.
БГНЕС
Кога започва тестването на тол системата?
По време на представянето готовността на системата бе обявена датата за първото заседание на специално създадения от парламента Обществен съвет по въвеждането ѝ. То ще се проведе на 5 юли в МРРБ. На 3 юли пък ще бъде проведена нова среща с превозвачите, на която ще бъдат обсъждани тарифите.
БГНЕС