/ Георги Димитров
"Децата са бъдещите лидери на страната, затова трябва адекватно да получават социални умения, общувайки помежду си и развивайки своите индивидуални умения, посещавайки училище.

Според анализ, на служебното правителство, близо 25% от децата не се включват в учебния процес и не са достатъчно ангажирани, както с тяхното социално общуване със своите връстници, така и по отношение на учебния материал и усвояване на знанията". Това каза министър-председателят Стефан Янев на среща на Координационното звено по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

"Направихме днешното събитие по една тема, която е изключително важна, според мен. Мисля, че всички ние трябва да споделим нашата отговорност и да търсим практически решения в областта на образованието и включването на децата в предучилищна и училищна възраст. В хода на разискването ще се опитаме да разгледаме в дълбочина съществуващия механизъм как можем да подобрим ангажираността както на държавата, така и на родителите и учениците", заяви премиерът.

По думите му се търси дългосрочно решение, тъй като "това е изключително важен проблем, който е свързан с бъдещето на нацията". 

"Служебното правителство не отстъпва от ясно заявения ангажимент учебната година да започне в класната стая, а не от дома – пред компютъра. За децата, отпадащи от училище, носят отговорност и всички институции – областни и общински управи. Затова благодаря за големия интерес към събитието. Трябва да направим всичко възможно децата от рисковите региони да бъдат задържани в училищната среда", допълни министърът на труда и социалната политика Гълъб Донев.