/ Снимка: БХРА
Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), като съучредител на Алианса на туристическите индустрии в България, подкрепя колегите си от Обединение "Бъдеще за туризма" и Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА), че новите правила на държавната помощ за туроператорите са излишно "предизвикателство" за туроператорите от най-засегнатия от кризата сектор - туризма, се посочва в прессъобщение от БХРА.

Работещите в туризма искат незабавни мерки за спасяване на летния сезон

Средствата на обща стойност близо 16,5 млн. лева са предвидени за разплащане с клиентите на всички български туроператори за провалените ваканции в периода 1 март - 31 декември 2020 г. заради избухналата пандемия. И те трябва да бъдат върнати максимално бързо, за да не подлежи страната ни на санкции от страна на Брюксел. И най-вече да се удовлетворят крайните клиенти, заради които и се прави всичко, се заявява в съобщението.



Вместо обаче да се дадат тези пари на същия принцип и според изискванията, по които фирмите получиха помощ вече два пъти, Министерството на туризма излишно утежнява процедурата с довода, че по този начин чрез новата процедура ще контролира за какво са изхарчени парите по предходните програми, заявяват от БХРА.

Според асоциацията това е недопустимо, тъй като си има контролни органи и начини за проверка, както и санкции чрез които да бъдат накарани евентуални нарушители да върнат получените пари. Не е нормално да контролират разходването на средства по стари програми с пречки за усвояването на нови, което може да доведе до фалити на фирми и до загуба на пари за клиенти.

Затова и от БХРА категорично се обявяват в подкрепа на своите колеги туроператори "в справедливите им искания помощта да бъде раздадена бързо, спокойно и без излишно напрежение по вече утвърдените и работещи правила според Закона за извънредното положение, така че средствата да стигнат максимално бързо до крайните потребители".