Очаква се до края на годината да стартира процедура за закупуване на около 15 броя мотрисни влакове за средни разстояния, както и за доставка на 30 до 50 броя нови вагона. По разчети така ще бъдат осигурени над 4 000 места за пътуване на средни и дълги разстояния. Това е заявил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на обществено обсъждане на тема "Закупуване на нов подвижен състав за нуждите на БДЖ и инвестициите в националната железопътна инфраструктура".
Ще станат ли влаковете по-привлекателни от автомобилите?
По първоначални проучвания доставката може да се осъществи най-рано в средата на 2023 г. Индикативната стойност на инвестицията е за малко над 100 млн. евро и е планирана по начин, който няма да затрудни финансовото състояние на дружеството.
БДЖ въвежда предварителна продажба на билети през летния сезон
"Трябва да се мисли за услугата, за нейната привлекателност спрямо обществото, за нейната устойчивост, дългосрочност и изпълнение на целевите показатели, които БДЖ има пред себе си, за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 година, когато пазарът ще се либерализира", е заявил транспортният министър.
Росен Желязков е отбелязал още, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози.
Пътници без билет със заплахи и обиди към кондуктор и други хора във влака (ВИДЕО)
Паралелно със закупуването на нови мотрисни влакове и вагони се работи и по програма за модернизация и ремонт на наличните такива, както и на локомотивите. Вече се водят разговори с производителя на локомотивите "Шкода" и възможността за тяхната модернизация, която ще доведе до увеличение на максималната скорост за движение до 160 км/ч, както и експлоатационната им годност с 20 години. В процес е процедура за капиталов ремонт на наличните мотрисни влакове.
Също така се водят преговори с Дойче Бан (DB) за закупуването на около 100 броя вагони, експлоатирани и поддържани от немските железници. По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, а тяхната доставка може да бъде изпълнена в рамките на една година, е посочил министърът.
БДЖ обслужва хора с увреждания и лица с намалена подвижност
В рамките на общественото обсъждане е представена инвестиционната програма на Национална компания "Железопътна инфраструктура" в перспектива до 2030 г., като дотогава 50 на сто от цялата железопътна мрежа ще бъде модернизирана.
На обсъждането присъстваха и управленските екипи на БДЖ и НКЖИ, представители на синдикалните и работодателските организации, висшите учебни заведения ВТУ "Тодор Каблешков", Техническият университет София и УНСС, неправителствени организации и железопътни експерти.
Ще станат ли влаковете по-привлекателни от автомобилите?
По първоначални проучвания доставката може да се осъществи най-рано в средата на 2023 г. Индикативната стойност на инвестицията е за малко над 100 млн. евро и е планирана по начин, който няма да затрудни финансовото състояние на дружеството.
БДЖ въвежда предварителна продажба на билети през летния сезон
"Трябва да се мисли за услугата, за нейната привлекателност спрямо обществото, за нейната устойчивост, дългосрочност и изпълнение на целевите показатели, които БДЖ има пред себе си, за да бъде доставчикът на тази основна услуга по договор с държавата и след 2024 година, когато пазарът ще се либерализира", е заявил транспортният министър.
Росен Желязков е отбелязал още, че националният железопътен превозвач трябва да убеди обществото, че се развива във възходяща тенденция, за да запази единствената и лидерска позиция в пътническите превози.
Пътници без билет със заплахи и обиди към кондуктор и други хора във влака (ВИДЕО)
Паралелно със закупуването на нови мотрисни влакове и вагони се работи и по програма за модернизация и ремонт на наличните такива, както и на локомотивите. Вече се водят разговори с производителя на локомотивите "Шкода" и възможността за тяхната модернизация, която ще доведе до увеличение на максималната скорост за движение до 160 км/ч, както и експлоатационната им годност с 20 години. В процес е процедура за капиталов ремонт на наличните мотрисни влакове.
Също така се водят преговори с Дойче Бан (DB) за закупуването на около 100 броя вагони, експлоатирани и поддържани от немските железници. По първоначални изчисления, необходимата инвестиция ще бъде по-ниска от тази за реновирането и модернизирането на собствените вагони, а тяхната доставка може да бъде изпълнена в рамките на една година, е посочил министърът.
БДЖ обслужва хора с увреждания и лица с намалена подвижност
В рамките на общественото обсъждане е представена инвестиционната програма на Национална компания "Железопътна инфраструктура" в перспектива до 2030 г., като дотогава 50 на сто от цялата железопътна мрежа ще бъде модернизирана.
На обсъждането присъстваха и управленските екипи на БДЖ и НКЖИ, представители на синдикалните и работодателските организации, висшите учебни заведения ВТУ "Тодор Каблешков", Техническият университет София и УНСС, неправителствени организации и железопътни експерти.