/ iStock/Getty Images
БДЖ преговаря за купуването около 100 вагони, ползвани и поддържани от германските железници до 2019 година. Това съобщи ръководството на дружеството на обществено обсъждане, посветено на обновяването на подвижния състав за българската железница.

БДЖ въвежда предварителна продажба на билети през летния сезон

Мениджърите на компанията планират ремонт на мотрисите „Сименс“, който да подсигури крайградските линии в следващите 12-13 години. Предвижда се и капитален ремонт на по 15 локомотива годишно, като той ще включва модернизация за скорост 160 км/ч. До края на годината трябва да стартира поръчката за нов подвижен състав, но първите доставки ще са възможни едва през 2023 година.
 
Според първоначалните изчисления закупуването на ползвани и поддържани от Дойче бан вагони ще изисква по-малка инвестиция от ремонтирането и модернизирането на собствените вагони, посочи председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григори Григоров.

Спират влака Пловдив - Одрин
 
"Това са 15-годишни вагони, които са повече от два пъти и половина по-млади от нашите. Поддържани по всички стандарти в Германия. Съвместими с нашите системи", заяви Григоров.
 
Цената би била между 3 и 4 милиона евро, с които дружеството разполага, добави Григоров.  До края на годината трябва да стартира поръчката за нов подвижен състав, която ще осигури над 4000 места за пътуванията на средни и дълги разстояния.

Публикуваха за обществено обсъждане графика на влаковете за 2020 г.
 
"Ще бъдат конфигурирани в различни варианти. Средна цена на седалка около 25 хиляди евро. Сумата, която ще бъде необходима е 100 милиона евро. Тя естествено не трябва да бъде заплатена за една година, нито за пет", подчерта още той.
 
Обществената поръчка за ремонт на мотрисите Сименс е във фаза на извършване на огледи от потенциалните кандидати, а срокът за подаване на оферти е 23 юли.