97116
Тол системата ще генерира 75% от приходите от тежкотоварните автомобили
Тол системата ще генерира около 75% от приходите от тежкотоварните автомобили, промяна в тази политика няма. Това заяви пред журналисти министърът на регионалното развитие Николай Нанков в отговор на публикации, че моделът на платените пътища се прекроява, така че леките коли да поемат по-голяма част от тежестта.
По думите му моделът за тарифиране и избор на пътища ще бъде изготвен от Световната банка.
Камионите ще плащат тол такса за около 55% от пътищата в страната
"Ако приемем хипотетично, че в момента говорим за 240-250 млн. лева приходи от винетки стикери, които ще се запазят в този ценови диапазон, и продължим да генерираме такъв ресурс от винетки, а около 750 млн. лева ще бъдат генерирани от тежкотоварните автомобил, това означава, че съотношението на приходите ще съответно 25% от леките и 75% от тежкотоварните коли", отбеляза министърът.
Още през март Николай Нанков посочи, че българските превозвачи ще калкулират повишаването на цените по новата система в себестойността на своята услуга и допълни, че за автобусните превози се очаква да има известни преференции при тарифирирането.
Колко ще струва изграждането на тол системата?
Тогава той напомни, че с въвеждането на тол системата ще има допълнителни средства за ремонт на пътища и за строителство на нови и изтъкна, че сега в страната от преминаващи транзитно тежкотоварни коли остава 50 млн. лева на годишна база, докато в Сърбия - 300 млн. евро за почти същите километри.
По думите му моделът за тарифиране и избор на пътища ще бъде изготвен от Световната банка.
Камионите ще плащат тол такса за около 55% от пътищата в страната
"Ако приемем хипотетично, че в момента говорим за 240-250 млн. лева приходи от винетки стикери, които ще се запазят в този ценови диапазон, и продължим да генерираме такъв ресурс от винетки, а около 750 млн. лева ще бъдат генерирани от тежкотоварните автомобил, това означава, че съотношението на приходите ще съответно 25% от леките и 75% от тежкотоварните коли", отбеляза министърът.
Още през март Николай Нанков посочи, че българските превозвачи ще калкулират повишаването на цените по новата система в себестойността на своята услуга и допълни, че за автобусните превози се очаква да има известни преференции при тарифирирането.
Колко ще струва изграждането на тол системата?
Тогава той напомни, че с въвеждането на тол системата ще има допълнителни средства за ремонт на пътища и за строителство на нови и изтъкна, че сега в страната от преминаващи транзитно тежкотоварни коли остава 50 млн. лева на годишна база, докато в Сърбия - 300 млн. евро за почти същите километри.