Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков каза по време на парламентарния контрол, че за около 55% от пътищата в страната ще се плаща тол такса от тежкотоварните автомобили.
Подписаха договора за тол системата
Министърът информира, че сега тарифирането е в процес на изготвяне, като се очаква да бъде привлечена международна финансова институция в подкрепа на работата на междуведомствена група по темата. Работи се и по определянето на обхвата на пътищата в системата.
Избраха изпълнителя на тол системата
Двете дейности са извън договора с избрания изпълнител на тол системата, каза министърът. Той посочи, че българските превозвачи ще калкулират повишаването на цените по новата система в себестойността на своята услуга и допълни, че за автобусните превози се очаква да има известни преференции при тарифирирането.
Министърът призова за дебат по темата в Народното събрание, за да има по-голяма конкретика. Той напомни, че с въвеждането на тол системата ще има допълнителни средства за ремонт на пътища и за строителство на нови и изтъкна, че сега в страната от преминаващи транзитно тежкотоварни коли остава 50 млн. лева на годишна база, докато в Сърбия - 300 млн. евро за почти същите километри.
Подписаха договора за тол системата
Министърът информира, че сега тарифирането е в процес на изготвяне, като се очаква да бъде привлечена международна финансова институция в подкрепа на работата на междуведомствена група по темата. Работи се и по определянето на обхвата на пътищата в системата.
Избраха изпълнителя на тол системата
Двете дейности са извън договора с избрания изпълнител на тол системата, каза министърът. Той посочи, че българските превозвачи ще калкулират повишаването на цените по новата система в себестойността на своята услуга и допълни, че за автобусните превози се очаква да има известни преференции при тарифирирането.
Министърът призова за дебат по темата в Народното събрание, за да има по-голяма конкретика. Той напомни, че с въвеждането на тол системата ще има допълнителни средства за ремонт на пътища и за строителство на нови и изтъкна, че сега в страната от преминаващи транзитно тежкотоварни коли остава 50 млн. лева на годишна база, докато в Сърбия - 300 млн. евро за почти същите километри.