Бившият народен представител от Врачанско Красимир Богданов излезе с официална позиция по повод днешния тежък пътен инцидент в тунел “Ечемишка”, при който на място загина жена. Ето какво се казва в писмото, изпратено до медиите: “След поредния трагичен инцидент на пътния участък между Мездра и Ботевград, няма как да не възникнат отново въпросите за бездействието и неглижирането от бившия екип на МРРБ на изграждането на скоростния път I-1 (Е79) „Мездра-Ботевград“.
Международен път Е-79, в горепосочения участък се характеризира с интензивен трафик, голямо количество тежкотоварни и бавноподвижни МПС. От тук е основната връзка на Северозападна България със столицата и автомагистрала „Хемус“. Ситуацията се усложни след свлачищата от пролетта на 2015 г., справянето с които отне няколко месеца и затрудни още повече преминаването. В момента се извършват ремонтни дейности на два от тунелите по трасето, а движението е пренасочено в неремонтираните тунели и е двупосочно.
Като резултат от всички тези усложнения, концентрацията на ПТП, която беше сериозна и преди, се увеличи още повече. Загинаха много хора, катастрофите, задръстванията, спирането на движението или отклоняването му по алтернативни и с по-нисък клас пътища са ежедневие. Да не говорим, че при нови проливни дъждове, въпреки укрепителните дейности, свлачищата може да се активизират и има опасност връзката на Северозапада със столицата да се прекъсне.
Провокиран от всичко това, още преди година и половина поставих питане до Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова: МРРБ ще преразгледа ли въпроса за реализиране на проекта за изграждане на скоростен път Мездра – Ботевград и ще го постави ли като своя приоритетна задача? Тъй като бях почти сигурен в отговора, и за да предотвратя дежурния такъв, припомних, че въпросът е поставян многократно и до сега е отговаряно, че „няма осигурени средства, нито от Републиканския бюджет, нито по Оперативна програма „Транспорт“, но ще се търсят други източници на финансиране“.
Е, изненада и този път нямаше! Според Павлова, МРРБ е поставило изпълнението на този проект като своя приоритетна задача и предприема конкретни мерки и действия за неговата реализация, като се анализират и оценяват всички възможности за намиране източници на финансиране на реализацията му.
Министърът увери, че има наличен технически проект за изграждане на магистрала, чрез преустройството на сегашното трасе в четирилентово и инвестиционното намерение: Модернизация на участък от Път I-1 (Е79) „Мездра-Ботевград“ с постановено решение по ОВОС № 16-7/2011 г. Индикативният срок, в който проектът на парцеларен план ще бъде представен за разглеждане от НЕСУТРП към МРРБ, е четвъртото тримесечие на 2015 година. Припомням, че въпросът ми е от юни 2015г. От тогава, никакво развитие. Въпреки обещанията. А трагедиите продължават!”.
Международен път Е-79, в горепосочения участък се характеризира с интензивен трафик, голямо количество тежкотоварни и бавноподвижни МПС. От тук е основната връзка на Северозападна България със столицата и автомагистрала „Хемус“. Ситуацията се усложни след свлачищата от пролетта на 2015 г., справянето с които отне няколко месеца и затрудни още повече преминаването. В момента се извършват ремонтни дейности на два от тунелите по трасето, а движението е пренасочено в неремонтираните тунели и е двупосочно.
Като резултат от всички тези усложнения, концентрацията на ПТП, която беше сериозна и преди, се увеличи още повече. Загинаха много хора, катастрофите, задръстванията, спирането на движението или отклоняването му по алтернативни и с по-нисък клас пътища са ежедневие. Да не говорим, че при нови проливни дъждове, въпреки укрепителните дейности, свлачищата може да се активизират и има опасност връзката на Северозапада със столицата да се прекъсне.
Провокиран от всичко това, още преди година и половина поставих питане до Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова: МРРБ ще преразгледа ли въпроса за реализиране на проекта за изграждане на скоростен път Мездра – Ботевград и ще го постави ли като своя приоритетна задача? Тъй като бях почти сигурен в отговора, и за да предотвратя дежурния такъв, припомних, че въпросът е поставян многократно и до сега е отговаряно, че „няма осигурени средства, нито от Републиканския бюджет, нито по Оперативна програма „Транспорт“, но ще се търсят други източници на финансиране“.
Е, изненада и този път нямаше! Според Павлова, МРРБ е поставило изпълнението на този проект като своя приоритетна задача и предприема конкретни мерки и действия за неговата реализация, като се анализират и оценяват всички възможности за намиране източници на финансиране на реализацията му.
Министърът увери, че има наличен технически проект за изграждане на магистрала, чрез преустройството на сегашното трасе в четирилентово и инвестиционното намерение: Модернизация на участък от Път I-1 (Е79) „Мездра-Ботевград“ с постановено решение по ОВОС № 16-7/2011 г. Индикативният срок, в който проектът на парцеларен план ще бъде представен за разглеждане от НЕСУТРП към МРРБ, е четвъртото тримесечие на 2015 година. Припомням, че въпросът ми е от юни 2015г. От тогава, никакво развитие. Въпреки обещанията. А трагедиите продължават!”.