Бизнес семинар на тема „Практични стъпки и оперативни програми за работа с Китай" бе открит в сградата на областна администрация в Стара Загора.
Срещата бе организирана от българо-китайската търговско-промишлена камара в партньорство с областна администрация Стара Загора, Българската търговско-промишлена палата, изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия и Търговско-промишлената палата Стара Загора.
Целта на организаторите бе не само да информират българския бизнес за актуалните възможности за работа с Китай, но и набирането на конкретни проекти за инвестиции в азиатската страна, предоставяне на съвети и полезна информация за улесняване и увеличаване на стокообмена, както и възможностите за промотиране на сектора туризъм между България и азиатския икономически гигант.
Китайската икономиката бе представена от Виктор Азманов, който е председател на българо-китайската търговско-промишлена камара от повече от 3 години.
„Износът на българска продукция към Китай е една уникална възможност, особено за предприятията от хранително-вкусовата промишленост и напитките да намерят своя пазар в далечния изток.", коментира Азманов.
Китайският потребител все по-често проявява интерес към вноса на вина и мляко. Според статистическите данни, в момента има изключително голям ръст на вноса и износа между България и Китай. За 2012 г. той надхвърля милиард и половина евро.