/ БГНЕС
Започва работа първата компания за споделено ползване на електрически тротинетки в София. От 11.30 ч. на ъгъла на ул. "Париж" и бул. "Дондуков" кметът на София Йорданка Фандъкова и представители на компанията предоставяща услугата, ще пояснят повече за новия начин на придвижване в града. Съобщението е на Столична община.

БГНЕС

В подкрепа на засилващия се интерес на гражданите към алтернативите на придвижването с автомобил, в централната градска част на София вече започна обособяването на повече от 200 нови локации за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки, посочват от общината. Това прави София един от първите градове в света, които определят специални места за паркиране на споделени превозни средства преди тяхното навлизане. Мярката е част и от стратегията на града да подобри качеството на въздуха в София. Един от основните замърсители е именно автомобилният трафик.

БГНЕС

Електрическите скутери - бързи, но не толкова яростни?

Опитът на редица други европейски столици показва, че нерегулираното паркиране на електрически тротинетки създава трудности на пешеходците и останалите участници в движението.
Инициативата за обособяване на места за безплатно паркиране на велосипеди, мотопеди и тротинетки е осъществена от "Зелена София", "Софпроект" и Център за градска мобилност с подкрепата на Столична община и цели да окуражи повече хора да избират този начин на придвижване.

БГНЕС

Въвеждат правила за електрическите тротинетки

Друга важна тема освен регламентиране на паркирането, е безопасността по време на движение. Столична община и Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" работят съвместно по регламентиране на ползването на електрическите тротинетки чрез предложение за изменение в Закона за движение по пътищата. Междувременно всеки, който се възползва от услугите за споделено ползване на електрически тротинетки трябва да се съобразява с правилата за безопасност.

БГНЕС

В последните години делът на хората, използващи велосипед за придвижване в града, се е повишил, като към момента той е малко под 2%. Пилотно проучване на "Визия за София" и "Зелена София" на нагласите на мениджъри и служители в големи компании в София показа, че пътуващите с велосипед до и от работното място, най-често изминават между 3 и 4 км.
БТА