/ iStock/Getty Images
Как Европа се справя с новите возила?
Защитниците на електрическите скутери ги наричат скок към бъдещето, основан на електронно приложение начин, да профучиш от Лувъра до Айфеловата кула, без да произвеждаш замърсяване, което задавя планетата. Критиците пък посочват растящия брой наранявания и дори смъртни случаи.

Градски скутери, по виенски модел, скоро и в София


Ето какво правят някои европейски държави по спорния въпрос с електрическите скутери :

Париж налага 135 евро глоба за каране на скутер по тротоара. Кметицата на града иска да ограничи скоростта на скутерите до 20 км/ч. в повечето райони и до 8 км/ч. в райони с натоварен пешеходен трафик. Тя планира да ограничи броя на операторите, които ги разпространяват, до три и да намали скутерите. Новите правила, очаквани през септември, ще бъдат въведени и в други френски градове и ще включват потенциални глоби за превишена скорост до 1500 евро.

Въвеждат правила за електрическите тротинетки


Берлин легализира електрическите скутери, но се нуждае от по-строги правила. Планират да направят зони за паркиране по улиците за задвижваните с батерии возила, които често са оставяни безразборно по тротоарите. Освен това берлинската полиция ще увеличи патрулите, за да предотврати незаконно поведение като возене на двама души на един скутер. 

В Обединеното кралство е забранено електрическите скутери да се движат по тротоарите и е нарушение да се карат по пътното платно, защото не спазват законите, изискващи застраховка, данъци и изпит за правоуправление.

Влогърка загуби живота си след фатален инцидент (ВИДЕО)

Телевизионната водеща Емили Хартридж, на 35 години, стана първият човек във Великобритания, убит при управлението на електрически скутер, когато на 12 юли беше блъсната от камион в Южен Лондон. На следващия ден 14-годишно момче получи нараняване на главата, след като се блъсна в автобусна спирка в Югоизточен Лондон.

България иска регулация за електрическите тротинетки

Испанските градове въведоха всевъзможни ограничения. Каските са задължителни само в Мадрид за лица под 16 години. Но важат за всички в Барселона, където 92-годишна жена загина миналата година, след като беше блъсната от скутер. Водачът беше разследван за непредумишлено убийство, но накрая само беше глобен поради липсата на регламент.

В Мадрид градът изисква водачите на скутери да се движат единствено по пътища, които имат не повече от една лента за движение и е наложена максимална скорост от 30 км/ч.
Миналата седмица Севиля се присъедини към треската за споделено возене със скутери, но операторът, който дава под наем возила, проучва как да самоограничава пътуването до и от определени частни места за паркиране.

iStock/Getty Images

Столицата на Белгия е изпълнена от електрически скутери от миналата година. Но всяка от 19-е общини, които образуват Брюксел, има свои собствени правила за возилата. Някои налагат глоби или ограничения в скоростта, докато други налагат ограничения за паркиране.
Говорителка на градските власти каза, че досега е имало един фатален инцидент с участието на електрически скутер, а голяма болница съобщи, че лекува по двама ранени дневно, след инциденти със скутери.

Италианското министерство на транспорта миналия месец въведе нови правила за електрически скутери, сегуей, ховърборд и други електрически форми на транспорт. Водачите на скутери могат да се движат по улиците, но не по-бързо от 30 км/ч. В пешеходни зони скоростта на електрическите скутери е ограничена до 6 км/ч. Сега е ред на италианските градове да обозначат райони, да поставят пътни знаци и да въведат правила в бизнеса за наем на скутери.

iStock/Getty Images

В балканските държави електрическите скутери още се намират в сивата зона, с изключение на Словения, която работи върху законови правила, които ще ги ограничат в пешеходните зони и велоалеите, а скоростта ще бъде ограничена до 25 км/ч., с изключение на пешеходни зони. Те трябва да имат светлини, а каските ще са задължителни за малолетни водачи
БТА