В четвъртък Столичният общински съвет трябва да реши окончателно за въвеждането на нискоемисионни зони в центъра на София.
На поредното разглеждане на Наредбата обаче нито един съветник, извън групата на ГЕРБ-СДС, не подкрепи доклада за въвеждане на такива зони в централната градска част на столицата, съобщават от СОС. Създаването на нормативния документ е едно от изисквания на Софийски градски съд за ограничаване на замърсяването на въздуха в София.
„Това е сериозен проблем, защото въвеждането на тази мярка гарантира по-чист въздух в града ни. Не проумявам защо колегите от останалите политически групи се поддават на популистки идеи. Искрено се надявам, че до четвъртък, когато градският парламент ще се произнесе, те ще преосмислят поведението си и ще подкрепят промените, иниции рани от кмета Йорданка Фандъкова, чийто основен приоритет е именно екологията на столицата. Чистотата на въздуха не трябва да става заложник на дребни сметки за евентуалните предстоящи предсрочни парламентарни избори.“, коментира председателят на СОС Георги Георгиев.
Предложението предвижда ограничаване на движението на определена екологична група превозни средства в зони от централната градска част:
Зона „Малък ринг“ – между булевардите . „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“.
Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П.Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х.Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И.Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“.
Предложението предвижда първото ограничение да обхване само малкия ринг на градския център, като влезе в сила от 1 декември тази година и да важи за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Това са автомобилите, които нямат екологичен стандарт. Ограниченията за влизане в големия градски ринг се предвижда да започнат да важат от края на 2025-а година.
Според вносителите ограничението има за цел да се намалят източниците на замърсяване.
По предварителните данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие.
Ограниченията ще важат през зимния период и ще засягат автомобилите с нисък екологичен стандарт, които отделят повече вредни емисии.
На поредното разглеждане на Наредбата обаче нито един съветник, извън групата на ГЕРБ-СДС, не подкрепи доклада за въвеждане на такива зони в централната градска част на столицата, съобщават от СОС. Създаването на нормативния документ е едно от изисквания на Софийски градски съд за ограничаване на замърсяването на въздуха в София.
„Това е сериозен проблем, защото въвеждането на тази мярка гарантира по-чист въздух в града ни. Не проумявам защо колегите от останалите политически групи се поддават на популистки идеи. Искрено се надявам, че до четвъртък, когато градският парламент ще се произнесе, те ще преосмислят поведението си и ще подкрепят промените, иниции рани от кмета Йорданка Фандъкова, чийто основен приоритет е именно екологията на столицата. Чистотата на въздуха не трябва да става заложник на дребни сметки за евентуалните предстоящи предсрочни парламентарни избори.“, коментира председателят на СОС Георги Георгиев.
Предложението предвижда ограничаване на движението на определена екологична група превозни средства в зони от централната градска част:
Зона „Малък ринг“ – между булевардите . „Васил Левски“, „Патриарх Евтимий“, „Ген. Скобелев“, „Сливница“ и улица „Опълченска“.
Зона „Голям ринг“ – оградена от булевардите „Сливница“, „Данаил Николаев“, „Ситняково“, „П.Яворов“, ул. „Атанас Дуков“, бул. „Х.Ибсен“, бул. „П. Ю. Тодоров“, бул. „И.Е. Гешов“ и бул. „Константин Величков“.
Предложението предвижда първото ограничение да обхване само малкия ринг на градския център, като влезе в сила от 1 декември тази година и да важи за най-замърсяващите автомобили от първа екологична група. Това са автомобилите, които нямат екологичен стандарт. Ограниченията за влизане в големия градски ринг се предвижда да започнат да важат от края на 2025-а година.
Според вносителите ограничението има за цел да се намалят източниците на замърсяване.
По предварителните данни през малкия ринг на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през големия ринг - 304 911 превозни средства за денонощие.
Ограниченията ще важат през зимния период и ще засягат автомобилите с нисък екологичен стандарт, които отделят повече вредни емисии.