Ние не сме съгласни с част от мерките, предложени от работната група към СОС относно градския транспорт в София, като например отпадането на картата за една линия и стойността на превозните документи“. Това заяви Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет.

В работната група към СОС, в която участват всички политически групи, включително и независимият общински съветник Борис Бонев, са били разработени предложения за промени в градския транспорт, както и нова тарифна политика. Предложенията бяха приети и от януари 2023 г. столичани пътуват с билети 30 и 60 минути, валидират своите карти на влизане в градския транспорт, получават глоба при пропусната валидация, както и вече няма възможност за закупуване на карта за една линия.

Новите правила в столичния градски транспорт: Омбудсманът алармира за голям брой жалби

„Интересно бе, че и на Комисия по транспорт този понеделник авторите на предложенията от работната група сякаш изчезнаха. Доколкото знам, разбира се, тъй като самият аз не съм член на работната група, това са били предложения на ЦГМ, както и представителите на „Спаси София“, коментира още той. „Относно валидацията на картите в градския транспорт не смятам, че това е лоша идея, основният проблем е, че ЦГМ не успя да обясни предварително защо това е важно да се случва, и в резултат имаме ядосани граждани, което показва, че когато институциите не си говорят с гражданите, има само отрицателни ефекти.

Шефът на СОС: Ще предложа да отпадне глобата при невалидиран билет в градския транспорт

Контрера уточни, че представителят на ВМРО в работната група - Димитър Антов, не е подписал предложенията, защото от партията не са съгласни с част от мерките, като например отпадането на картата за една линия, което събуди и общественото недоволство, както и със стойността на превозните документи. "Защото ние предлагахме младежка карта до 30 г. да струва 21 лв., а тази възраст бе намалена на 26“, обясни още той и уточни, че по-късно днес ВМРО ще обсъди предложения за промени в работата на градския транспорт. „На 90% е сигурно, че ще искаме да се върне картата за една линия, както и да се направи превозния билет от 30 минути на 45“, уточни още той.

БГНЕС припомня, че преди дни председателят на СОС Георги Георгиев коментира, че след масовото обществено недоволство СОС ще обсъди дали да бъде върната месечната карта за една линия, както и да отпадне глобата при невалидирана карта в градския транспорт. 
БГНЕС