29 000 души са сменили личните си документи до сега в Сливенска област. До края на годината на 20 214 граждани изтича срокът на валидност на документа за самоличност. Това съобщи за Дарик Красимира Кънева - отчетник-администратор в група „Български документи" към ОД на МВР-Сливен.
При изтичане валидността на паспорта е нужно в срок от три месеца гражданите да го върнат в Паспортна служба. Очакванията са до края на годината през гишета да преминат 15 308 граждани. Работодателите могат да спестят на служителите си излишно време като се възползват от услугата за приемане на колективни заявления за нови документи, информира Кънева. Единственото условие е да се подаде молба до директора на ОД на МВР-Сливен, което да включва списък с трите имена, ЕГН и вида на услугата, от която желаят да се възползват работещите в съответната фирма.
Мобилна група с биометрична станция ще посети на място офисите на фирмите и ведомствата. От посещение на място биха могли да се възползват и трудноподвижните граждани, като тази услуга не утежнява цената на издаване на документите за самоличност. От полицията приканват към по-голяма активност при подмяна на личните документи преди изтичането на срока им на валидност. Напомня се и това, че при просрочване ще бъдат налагани определените от нормативната уредба административни санкции (глоби).