билборд
билборд / imotdnes.com
Предложението за промяна в Наредбата за поставянето и ползването на рекламно–информационни елементи върху недвижими имоти на община Пловдив беше отложено за по-следващата сесия на ОбС на града. Дотогава комисия от представители на местния парламент, общинската администрация и Асоциацията на рекламодателите ще обсъди готвените изменения с цел постигане на консенсус относно регулацията на рекламите в града. 
 
Според проектодокумента, качен на сайта на общинската администрация, се забранява поставянето на рекламни елементи и билбордове на разстояние минимум 15 метра преди улици от първостепенната мрежа и на 10 метра от второстепенната такава,  както и на 3 метра след кръстовище. Въвежда се и зона с ограничителен режим в Централната част за поставянето им.
 
В ефира на Дарик председателят на Асоциацията на външна реклама в Пловдив Венцислав Иванов вече заяви, че ако промените влезнат в сила, то 90% от всичките 360 билбордове в града ще бъдат премахнати, а това ще доведе до тежки финансови загуби в бранша, защото договорите за реклама са разписани до края на годината.
 
По думите на зам.- кмета с ресор икономика Розалин Петков, в Община Пловдив не са правили изчисления колко от билбордовете ще бъдат премахнати, ако така предложените промени влезнат в сила. Той обаче изрази съмнение, че техният брой представлява 90% от всичките.
 
И двете страни подчертаха в ефира на Дарик, че са готови на конструктивен диалог по казуса.