билборд
билборд / imotdnes.com
Промяна в наредбата за поставянето и ползването на рекламно–информационни елементи върху недвижими имоти на община Пловдив влиза за гласуване в ОбС на града.
 
„Рекламната дейност на територията на Общината през последните години е осъществявана при действаща нормативна уредба с явни празноти и условия с противоречив регламент при прилагането им, оказали негативно влияние върху дейността по предоставянето на имоти общинска собственост за извършване на рекламна дейност“, пише в проекта, качен на сайта на градската администрация.

„Промяната се налага и заради подобряването на визията на публичните пространства и създаване по-красива и по-чиста градска среда“, уточняват още от администрацията.
 
Рекламните пана и билбордове не трябва да застрашават безопасността на движение по улиците, както и да не закриват или наподобяват с форма, символи и цветове пътни знаци.  Те трябва да са изработени от трайни материали, устойчиви на вятър, дъжд и други атмосферни условия, да не затрудняват достъпността и проходимостта на градската среда-подлези, пешеходни пътеки и подходи към обществено-обслужващи сгради.
 
Забранява се поставянето на рекламни пана и билбордове на разстояние минимум 15 метра преди улици от първостепенната мрежа и на 10 метра от второстепенната такава,  както и на 3 метра след кръстовище.
 
Рекламно-информационни елементи, поставени в отклонение на изискванията на наредбата, ще бъдат премахнати. Ако се налага това да стане принудително, то направените разходи ще се събират от собственика, а рекламните конструкции ще се съхраняват на място, определено от Общината.
 
Въвежда се зона с ограничителен режим на територията на община Пловдив за поставяне на рекламни елементи върху имоти общинска собственост. Това са площад „Централен”, Главната улица, Римския стадион, Малката главна, както и прилежащите пешеходни пространства – улиците ”Хр. Г. Данов”, "Отец Паисий, ”Бетовен“, ”Опълченска“, „Антим I”, „Лейди Странгфорд”, западно от Данов хълм, ул.”Иван Вазов” и ул.”Цанко Дюстабанов”.
 
При приемане от местните старейшини, промените трябва да влязат в сила от 1 март, тази година. Собствениците на рекламни пана и билбордове ще имат срок от шест месеца да входират актуални устройствени схеми, на които в подходящ мащаб са нанесени съществуващите рекламни елементи с необходимите отстояния.

Още по темата очаквайте в програмата на Дарик.