Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите
Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите / Дарик архив
Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите
90681
Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите
Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите
  • Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите
  • Нови туристически продукти през зимния сезон ни очакват в Родопите

XIII-то туристическо изложение „Планините на България – гостоприемство в четири сезона”, събра представители на туристическия бизнес от цялата страна в Пампорово. Над 20 изложители предимно от планински курорти участваха в него. На изложбените щандове, всеки посетител имаше възможност да се запознае с отделни туристически продукти, които се предлагат в страната. По време на форума бяха дискутирани и актуалните промени в Закона за туризма и конкурентоспособността на планинския туризъм, както и тенденциите на Балканския туризъм през погледа на бизнеса и други теми, свързани с туризма.

По време на изложението беше обявено и официалното обединение на ски зоните в Пампорово и Чепеларе. Това бе направено от изпълнителният директор на „Пампорово“ АД, Марин Беляков.

„Настъпи едно обединение, което беше чакано доста дълго, но което в никакъв случай не приключва с всички действия, които са осъществени до момента. Предстои ни изключително много работа, тъй като едно такова сливане изисква години труд за утвърждаване на дестинацията, за утвърждаване на двете ски зони, като едно цяло и съответно тяхното обединение, което на първи етап ще се случи с бусове, които ще пътуват регулярно между двете ски зони“.

Според Беляков, „Пампорово“ АД е подготвило и много изненади за новия сезон, но ги запази в тайна на този етап.

За налагане на зимните курорти като целогодишна дестинация, на изложението се обяви и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин.

Това сами няма да можем да го направим, ако не се обърнем и към държавата. Един процент от бюджета, който сме дали ние, да бъде върнат за реклама, защото има региони, като вашия, без помощ от държавата, без реклама, без позитивно презентиране, трудно можем да постигаме добри резултати. Всеки лев, който е влезнал за реклама, се връща тройно. Няма друга такава възвращаемост". Според Рагин, всички институции, ако работят в един екип ще има успехи в туризма.

На изложението стана ясно още, че смолянския край е сред предпочитаните маршрути на туристите. Това обяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева. “Регионът, е бих казала най-предпочитаният за зимен и зелен туризъм на много почитатели на планината. Родопите предлагат много добри условия за практикуване не само на ски ваканция, а и на пешеходен, пещерен, вело, екстремен, приключенски и много други видове туризъм, за хора от различни възрасти".

Стана ясно още , че местният бизнес отчита сериозно туристическо присъствие.

Туристическото изложение в Пампорово се проведе за пета поредна година, като организаторите от Регионалната туристическа асоциация „Родопи” и „Пампорово“ АД имат амбицията в бъдеще да го превърнат в още по-голям и значим форум.

чуйте още от аудиото