Ив. Соколов: Марката „Пловдивски панаир“  носи имидж  на международно ниво
Ив. Соколов: Марката „Пловдивски панаир“ носи имидж на международно ниво / logistika.bg

Присъствието на държавата в панаирната индустрия дава сигурност и допълнителен стимул за развитие на бизнеса и предприемачеството в национален мащаб. Именно поради това съм склонен да очаквам, че държавата ще запази и свой пакет акции, коментира пред Дарик председателят на Съвета на директорите на „Международен панаир Плодив“ АД Иван Соколов по повод предстоящата приватизация на миноритарния дял от собствеността на изложението.

По думите му марката „Пловдивски панаир“ е с добър имидж, вкл. и на международно ниво, затова се предполага, че много частни инвеститори ще прояват интерес към нея. Соколов не изключва възможността и чужди общини да закупят акции от панаира.

Според него няма нужда международното пловдивско изложение да става публична компания и мажоритарния собсвеник да листва акции на борсата. Най-подходящ метод за приватизация на държавния дял е обявяването на публичен търг, но решението взима принципалът – Министерство на икономиката, уточни още председателят на борда на директорите.

За пръв път през март тази година, за облекчение на бизнеса и особено на онези компании, които се развиват в няколко бранша, ще се проведат паралелно 5 от най-големите изложения в Пловдив.

Потенциалът за развитие на българската икономика продължава да бъде в хранително-вкусовата индустрия, машиностроенето, автомобилостроенето и високите технологии, каза още доц.д-р Иван Соколов, който е и преподавател по икономика.