125.7 милиона лева за данъци и осигуровки са постъпили общо за страната по четирите нови сметки на НАП към бюджета през първата седмица.
Вноските за офиса на НАП Плевен през първите четири дни на месец март възлизат общо на 1.864 млн.лв. Постъпленията за данъци са 663 хил.лева, като 151 хиляди лева от тях са се върнали в бизнеса под формата на възстановен ДДС по справки декларации. За държавно обществено осигуряване приходите са 732 хил.лв, за здравни вноски 348 хил.лв. и 121 хил.лв. за вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
Плащанията за данъци и осигурителни вноски по новите 4 сметки могат да се правят и чрез онлайн системата на НАП.
Необходима е дебитна или кредитна карта и регистрация в платформата Е pay. Софтуерът елиминира риска от технически грешки и неточности при попълването на платежни нареждания, като въвежда автоматично банковите сметки и кодовете за вид плащане към съответния офис на НАП. Регистрацията в електронната платежна система на НАП е безплатна и отнема няколко минути.
Безпроблемно работят и услугите за достъп до данъчно-осигурителните сметки на клиентите и справките за наредените суми и погасените задължения. Електронните системи на НАП приемат и подадените по интернет декларации за облагане на доходите на физическите лица, формуляри за корпоративните данъци, ДДС документи и осигурителни декларации.
От НАП припомнят, че всеки гражданин или представител на фирма може да получи безплатно персонален идентификационен код /ПИК/, с който да следи в интернет данъчно-осигурителното си досие, плащанията и задълженията, да прави справки за осигурителния доход и вноските, които работодателят му внася.
Новите сметки на всички териториални поделения на НАП са публикувани в сайта. Обслужваща банка за Офис Плевен продължава да бъде ИНВЕСТ БАНК, клон ПЛЕВЕН.Отговори на въпросите си за плащане на данъци и осигуровки граждани и фирми могат да получат на телефона на Информационния център на НАП 070018700 или по електронен път на infocenter@nra.bg.