/ Thinkstock/Getty Images
Омбудсманът Диана Ковачева поиска от енергийния министър Теменужка Петкова, председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране инж. Иван Иванов и изпълнителния директор на „Топлофикация Перник“ АД Ясен Кацаров гражданите на Перник в най-кратък срок да получат справедливи компенсации, заради честите спирания на парното и топлата вода в града.

Обръщам се към Вас по повод десетки жалби до омбудсмана от битови клиенти на „Топлофикация Перник“ АД относно зачестили през м. декември 2020 г. аварийни прекъсвания на топлоснабдяването и влошено качество на топлоснабдителните услуги в редица райони на Перник.

Оплакванията са за системно спиране на топлоподаването от живеещи в центъра на града, както и в кварталите „Мошино“, „Тева“, „Изток“, „Проучване“, на улиците „Струма“, „Клемент Готвалд“, „Благой Гебрев“, „Хумни дол“, „Петко Каравелов“, „Младен Стоянов“, „Миньор“, „Димова махала“, „Св. Св. Кирил и Методий“, „Отец Паисий“, „1-ви май“, „Минск“, пл. „Кр. Пернишки“ и други“, изброява омбудсманът.

За по-малко от ден в институцията на обществения защитник постъпиха близо 40 сигнала от недоволни граждани, които с конкретни примери разказват за чести аварии, студени радиатори и липса на загряване на топлата вода. В същото време те изтъкват, че сметките им са като за пълноценно снабдяване с топла вода и парно.

В писмото си омбудсманът поиска от компетентните контролни органи и от дружеството да получи ясен отговор каква е причината за честото нарушаване на качеството на топлоснабдяването в Перник, а също така и какви действия ще бъдат предприети за привеждане възможно най-бързо на топлопреносната мрежа в техническа изправност.

Доц. Ковачева е категорична, че подобни чести аварии са недопустими и настоява за мерки, с които да се осигури непрекъснатост и качество на топлоснабдяването, така че гражданите на Перник да посрещнат наближаващите празници в топлинен комфорт.

Препоръка до МЕ и КЕВР ТУК

Препоръка до "Топлофикация Перник" АД ТУК