Националната агенция за приходите(НАП) извършва активно наблюдение и проверки на търговски обекти в стоков базар „Илиянци“. В началото на акцията, служителите от звеното за фискален контрол са проверили общо седем обекта, като целта е да се проследи отчитането на приходите и издаването на касови бележки при заплащането на стоки или услуги.
Право и задължение на клиентите е да потърсят своя касов бон, който удостоверява заплащането им в брой или по банков път.
Данъчните са установили пет нарушения, като три от тях са неиздаване на фискален бон, а други две - разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата.
НАП спира стария си електронен портал
В рамките на проверките данъчните инспектори са направили контролни покупки, приложили са т.нар. способ "таен клиент", вследствие на което са установени нарушенията.
От НАП насърчават гражданите да изискват касова бележка при всяка покупка на стоки и услуги, като по този начин те ще гарантират потребителските си права и ще намалят риска търговците да укриват приходи. Потребителите могат да проверят фискалния си бон и дали той е получен в сървърите на НАП, като използват мобилното приложение на приходната агенция - NRA Mobile, достъпно за Android и IOS устройства, припомнят данъчните.
“Предвиждаме проверките да продължат в цялата страна. Целта е насърчаването на доброволното спазване на данъчните изисквания от страна на търговците. Това е и начин да предпазим гражданите от некоректните лица. Издаването и получаването на касов бон е задължение на двете страни в една сделка“, каза директорът на Главна дирекция „Фискален контрол“ на НАП Емил Беков.
Сигнали за неиздаване на документ за продажба, гражданите могат да подават на телефони: 02 9859 6801 или 0700 18 700 на цена, съобразно тарифата на съответния оператор. Повече информация за възможностите за връзка с приходната агенция може да се намери в сайта на НАП.
Право и задължение на клиентите е да потърсят своя касов бон, който удостоверява заплащането им в брой или по банков път.
Данъчните са установили пет нарушения, като три от тях са неиздаване на фискален бон, а други две - разминаване между маркираните на касовия апарат суми и наличностите в касата.
НАП спира стария си електронен портал
В рамките на проверките данъчните инспектори са направили контролни покупки, приложили са т.нар. способ "таен клиент", вследствие на което са установени нарушенията.
От НАП насърчават гражданите да изискват касова бележка при всяка покупка на стоки и услуги, като по този начин те ще гарантират потребителските си права и ще намалят риска търговците да укриват приходи. Потребителите могат да проверят фискалния си бон и дали той е получен в сървърите на НАП, като използват мобилното приложение на приходната агенция - NRA Mobile, достъпно за Android и IOS устройства, припомнят данъчните.
“Предвиждаме проверките да продължат в цялата страна. Целта е насърчаването на доброволното спазване на данъчните изисквания от страна на търговците. Това е и начин да предпазим гражданите от некоректните лица. Издаването и получаването на касов бон е задължение на двете страни в една сделка“, каза директорът на Главна дирекция „Фискален контрол“ на НАП Емил Беков.
Сигнали за неиздаване на документ за продажба, гражданите могат да подават на телефони: 02 9859 6801 или 0700 18 700 на цена, съобразно тарифата на съответния оператор. Повече информация за възможностите за връзка с приходната агенция може да се намери в сайта на НАП.