Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията инициира промени в нормативната уредба, свързани с извършването на таксиметрови превози на пътници. Днес беше организирана кръгла маса по повод поредицата инциденти в този сектор, което налага да се постави началото на дебат за решаване на належащите проблеми в дейността на таксиметровите водачи. Участие в дискусията взеха представители на Министерството на вътрешните работи, Министерството на финансите, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация", Столична община, народни представители от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, както и представители на браншови организации в областта на таксиметровия превоз на пътници.
Министерството изрази готовност да сътрудничи между държавните институции и бранша за решаване на проблемите, стана ясно по време на кръглата маса. МТИТС очаква от таксиметровия бранш конкретни предложения за законодателни промени.
По време на срещата бяха обсъдени предложения за промени в данъчната политика при таксиметровите услуги. Разгледана беше идеята за въвеждането на патентен данък, който да се плаща за определен период и след това да се издава разрешителното за таксиметрова дейност от съответната община Това ще гарантира, че всички които упражняват тази дейност ще са платили дължимите данъци.
Поставен беше и въпрос за увеличаването на ролята на общините при издаването на разрешението за извършване на таксиметрова дейност, като в Наредба № 34 се въведе образец на това разрешително, в което да бъдат вписани освен името на превозвача и имената на водачите. Това ще доведе до увеличаване на възможността за прекратяване на практиката за неправомерно преотстъпване на разрешителното на водач, който е извън него. Предстои да бъдат разгледани различни предложения за въвеждане на критерии, по които да се определя пределният брой на таксиметрови автомобили, работещи в дадена община.
Разгледан беше и въпросът за актуализиране на Наредбата за функционалните и техническите изисквания към електронните таксиметрови апарати с фискална памет. Предстои да бъде създадена междуведомствена работна група между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерството на финансите, ИА „Автомобилна администрация" и НАП. С промените в наредбата ще бъдат определени функционалните и техническите изисквания, на които трябва да отговаря фискалната памет на електронните таксиметрови апарати, въвеждането и в експлоатация, регистрацията и контролът на техническото състояние.
По време на срещата бяха изнесени и данни за засиления контрол по отношение на таксиметровите превози, като се предвиждат още по-обхватни проверки на пътя и във фирмите. За 2011 г. ИА „Автомобилна администрация" състави общо 87 акта на таксиметрови фирми и 3211 на таксиметрови водачи. От началото на 2012 г. до момента съставените актове на таксиметрови фирми е 58, а на таксиметрови водачи актовете са 1121.