Един от аргументите на таксиметровите шофьори да искат по-нисък размер на патентния данък е, че извършват социална услуга на инвалиди. За хората с проблеми от такова естество не били удобни автобусите на градския транспорт. Темата е интересна за вестник "100 вести", който от вчера я разглежда в различните й аспекти.
300, 365 или 500 лв. да бъде патентният данък за таксиметровите шофьори?
Днес в изданието е отпечатано интервю с Екатерина Караколева, управител на Общински пътнически транспорт. Тя опровергава това твърдение на конкуренцията, в лицето на предоставящите таксиметрови услуги на територията на Габрово.
"Всички автобуси по линиите на градския транспорт са оборудвани с платформи за инвалидни колички", казва Екатерина Караколева, а изданието вади думите й в заглавие към статията.
"Шофьорите на тези автобуси и обслужващите ги кондуктори са обучени да работят с платформите, като за използването им единствено е необходимо да се обърнат пътниците към тях, за да бъде смъкната платформата, което отнема не повече от 1-2 минути".
Дали хората с двигателни проблеми използват платформите? г-жа Караколева уточнява:
"Във всички случаи, когато пътуват майки с детски колички, кондукторите оказват необходимата помощ при качване и слизане. Шофьорите и кондукторите са инструктирани, че са длъжни да се съобразят с желанието на инвалидите да ползват платформата. Към момента не са известни оплаквания за отказ на такова желание".