Не приемам искане за оставка от хора, които са довели или са под давлението на отговорни за днешното състояние на дружеството хора, заяви в ефира на Дарик изпълнителният директор на „ВиК Добрич” АД инж.Тодор Гикински.
”За три месеца ръководството е направило толкова много неща, а те ни искат оставките, за да могат да се върнат във ВиК и да продължат да съсипват дружеството” – коментира протестът на добричлии срещу предложението за поскъпване на цената на водата в областта и искането за оставка на управленския екип на фирмата.
Гикински припомни, че на среща през декември миналата година с граждани е разяснил, че предложението на ВиК оператора е да не се повишава цената на водата само до края на 2017 г. За периода от 2018г. до 2021г. бизнес планът за развитие на дружеството предвижда покачване на цената с около 1,5%.
„Това е по-малко отколкото официалната инфлация в държавата и на общия фон е неприемливо да се каже, че ние предлагаме увеличение на цената на водата. Ако сравните одобрените цени на водата на другите ВиК оператори може да се окаже, че Добрич не е с най-високата цена на водта в страната”,коментира шефът на ВиК. Той поясни, че по-високата цена на водата се получава заради усредняването на цената за отвеждане и пречистване на отпадните води, според изискванията и методиката на КЕВР.
Гикински отказа да коментира конкретни цифри до излизане на официалното становище на КЕВР на 7 февруари. „Ние сме предложили същите цени, които са били и досега. Това, че ще се усредни цената за отвеждане и пречистване на водата, това не е наше предложение. След окончателното одобрение от КЕВР ще стане ясно точно с колко стотинки ще се повиши цената на водата”, заяви изпълнителният директор на ВИК – Добрич.
Той коментира и изказването на националния омбудсман Мая Манолова в подкрепа на протестиращите и против предложението за увеличение цената на водата в Добричко с думите:
„Работата на омбудсмана е да защитава интересите на хората, но дали тази позиция е подкрепана с факти и реални цифри и данни, това е отделен въпрос. Ние гледаме интересите на нашите водоползватели и на дружеството, което представляваме. Не можем да го досъсипваме и да го оставим както е било досега, просто трябва да направим много по-добра услугата по доставката на водата”.
Инж.Тодор Гикински подчерта още, че в най-скоро време, когато дружеството се стабилизира, ще бъде направено предложение за намаляване на цената на водата. „Мисля,че това може да стане факт в близките няколко месеца” – прогнозира ВиК-шефът.
Той бе категоричен, че високата цена не води до по-голяма събираемост, но в един момент това е наложително в дружество като ВиК – Добрич, защото то не може да си позволява повече да има такива дългове – към доставчици и държавата.
„Гражданското недоволство според мен не е масово, но не може да не ме притеснява, защото то идва от хора, които ползват нашата услуга. Но болшинството от хората, с които аз се срещам искат услугата за доставка на вода да е по-добра, а не държат толкова на ниската цена” – каза още Гикински по повод нарастващото недоволство срещу ВиК.
Що се отнася до критиките от община Добрич, че ВиК не спазва договорките за асфалтиране на улиците след отстраняване на водни аварии, инж.Гикински заяви: „С кмета на община Добрич имаме точна и ясна уговорка.
До дни ще стартира големият воден цикъл на Добрич и ако сега почнем да кърпим дупките след ВиК авариите, кой ще ни го прости това след старта на водния цикъл. Защо в нито една друга община в Добричка област нямаме подобни проблеми, а само в Добрич?
Не знам на какво се дължи това, искат от нас да правим нещо, което след дни ще трябва отново да се разваля.Трябва да сме по-търпеливи и по-толерантни, защото чудеса за 3-4 месеца няма как да се случат” – заключи изпълнителният директор на ВиК – Добрич.
”За три месеца ръководството е направило толкова много неща, а те ни искат оставките, за да могат да се върнат във ВиК и да продължат да съсипват дружеството” – коментира протестът на добричлии срещу предложението за поскъпване на цената на водата в областта и искането за оставка на управленския екип на фирмата.
Гикински припомни, че на среща през декември миналата година с граждани е разяснил, че предложението на ВиК оператора е да не се повишава цената на водата само до края на 2017 г. За периода от 2018г. до 2021г. бизнес планът за развитие на дружеството предвижда покачване на цената с около 1,5%.
„Това е по-малко отколкото официалната инфлация в държавата и на общия фон е неприемливо да се каже, че ние предлагаме увеличение на цената на водата. Ако сравните одобрените цени на водата на другите ВиК оператори може да се окаже, че Добрич не е с най-високата цена на водта в страната”,коментира шефът на ВиК. Той поясни, че по-високата цена на водата се получава заради усредняването на цената за отвеждане и пречистване на отпадните води, според изискванията и методиката на КЕВР.
Гикински отказа да коментира конкретни цифри до излизане на официалното становище на КЕВР на 7 февруари. „Ние сме предложили същите цени, които са били и досега. Това, че ще се усредни цената за отвеждане и пречистване на водата, това не е наше предложение. След окончателното одобрение от КЕВР ще стане ясно точно с колко стотинки ще се повиши цената на водата”, заяви изпълнителният директор на ВИК – Добрич.
Той коментира и изказването на националния омбудсман Мая Манолова в подкрепа на протестиращите и против предложението за увеличение цената на водата в Добричко с думите:
„Работата на омбудсмана е да защитава интересите на хората, но дали тази позиция е подкрепана с факти и реални цифри и данни, това е отделен въпрос. Ние гледаме интересите на нашите водоползватели и на дружеството, което представляваме. Не можем да го досъсипваме и да го оставим както е било досега, просто трябва да направим много по-добра услугата по доставката на водата”.
Инж.Тодор Гикински подчерта още, че в най-скоро време, когато дружеството се стабилизира, ще бъде направено предложение за намаляване на цената на водата. „Мисля,че това може да стане факт в близките няколко месеца” – прогнозира ВиК-шефът.
Той бе категоричен, че високата цена не води до по-голяма събираемост, но в един момент това е наложително в дружество като ВиК – Добрич, защото то не може да си позволява повече да има такива дългове – към доставчици и държавата.
„Гражданското недоволство според мен не е масово, но не може да не ме притеснява, защото то идва от хора, които ползват нашата услуга. Но болшинството от хората, с които аз се срещам искат услугата за доставка на вода да е по-добра, а не държат толкова на ниската цена” – каза още Гикински по повод нарастващото недоволство срещу ВиК.
Що се отнася до критиките от община Добрич, че ВиК не спазва договорките за асфалтиране на улиците след отстраняване на водни аварии, инж.Гикински заяви: „С кмета на община Добрич имаме точна и ясна уговорка.
До дни ще стартира големият воден цикъл на Добрич и ако сега почнем да кърпим дупките след ВиК авариите, кой ще ни го прости това след старта на водния цикъл. Защо в нито една друга община в Добричка област нямаме подобни проблеми, а само в Добрич?
Не знам на какво се дължи това, искат от нас да правим нещо, което след дни ще трябва отново да се разваля.Трябва да сме по-търпеливи и по-толерантни, защото чудеса за 3-4 месеца няма как да се случат” – заключи изпълнителният директор на ВиК – Добрич.