/ netinfo

„Няма да коментирам транспонирането на Директива 2014/89 на Европейския парламент, която цели въвеждането на морско пространствено планиране – там всичко е ясно. Както често се случва обаче покрай транспонирането на директивите, в законопроектите се правят и промени, които нямат нищо общо с европейското законодателство”. Това заяви от парламентарната трибуна народният представител от ПГ на „БСП за България” Николай Тишев.

Той посочи, че конкретният случай в ЗМПВВППРБ (Закон за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Р. България) е новосъздадените точки в чл. 112 от р до т.

„Там се предлага нещо, което противоречи на икономическата логика, а и на правилата, по които функционират търговските дружества  - били те държавни, частни или общински. Какво означава това: за всеки преместваем обект или съоръжение и за всяка поставена реклама на своя територия пристанището, съответно пристанищният оператор, трябва да иска разрешение от главния архитект на Общината и да изготвя специална схема, която да бъде одобрена от министъра на транспорта – няма такова изискване в България, за което и да е друго търговско дружество, особено когато активите/инфраструктурата му е отделена от останалата публична или частна собственост, както е при пристанищата” – обясни Тишев.

Народният представител добави, че по време на дискусията в Комисията по транспорт е станало ясно как са се появили тези недоглеждания в закона – не са от евродирективата, а са се появили след обществено обсъждане.

„Въпросът е, че експертите в МинТранс трябва да отсяват читавите от нелогичните предложения. Ние затова повдигаме този въпрос в пленарна зала – ще подкрепим законопроекта на първо четене, но смятаме, че е редно тези, които са допуснали този пропуск – МинТранс и може би Морска администрация, да бъдат активната страна и между първо и второ четене да коригират тези нередности. А ние, народните представители, също ще направим своите предложения”, заключи Тишев.