Мария Маркова
Мария Маркова / Снимка: Пресцентър
Културата в Бургас има нужда от общинска помощ, за да може да бъде конкурентна на българските и международни сцени. Тази позиция изрази Мария Маркова, управител на Частен театър „Маркова“ в открито дискусионно студио, организирано от кандидата за кмет Живко Табаков. Тази седмица акцентът бе именно култура.

Маркова е възпитаничка на Националното училище за танцово изкуство в София. Завършва руска филология, а след това и режисура в Пловдивската академия. През 2011 година се завръща в родния Бургас и пет години работи в Държавната опера като балерина. Две години е преподавател в НУМСИ „Проф. Панчо Владигеров”. От три години е управител на две големи търговски предприятия, свързани с изкуството. Създава и управлява Частен театър Маркова. Преди 6 месеца дебютира като режисьор-хореограф в „Приказни сезони”. Преди месец се утвърди и с другата си премиерна постановка „От табора до небето“.

„В Бургас има добри самодейни школи и класове, но за тях не се чува почти нищо. Спортните клубове получават субсидия, ако имат успешни изяви. При школите обаче това не е така, независимо, че тпостигат отлични резултати и прославят града ни“, подцерта Маркова. И допълни:“В областта на културата всяка една помощ е добре дошла. Добрите школи значат и добро качество. Това е още един начин да привличаме туристи. На Бургас са му нужни събития, които да акцентират на нас като добър град за култура.
По думите й, местната власт значително може да подпомогне развитието на културата в града. Маркова предложи разходите за осветление и зала да бъдат поети от Общината, като така много от школите могат да вдигнат нивото си.

„Пример е представлението ми „От табора до небето“. Ако имаше някаква финансова подкрепа от Общината, било то и за наем на зала, защото в Бургас те са много високи, ако имахме възможност за по-ниско заплащане, за осветление и музика, то бихме могли да направим още по-качествено представление”, призна тя.
„Така и в залите ще идват повече хора. Културната реклама в Бургас също не е развита добре. Има събития, които се провеждат, но никой не разбира за тях. Реклами трябва да има в училищата и университети. Бургас е туристически град, но афишите по централните улици не са достатъчни. Налага се ние да се рекламираме основно през Фейсбук. Може да се направи много и за задържането на младите талантливи артисти, които завършват образованието си в Бургас. Имаме добри театри и опера, като с малки подобрения можем да направим много за културата в града, каза още тя.