Електронен регистър пресича 44 дублирания в детски градини и връща в клас 24 отпаднали ученици
Електронен регистър пресича 44 дублирания в детски градини и връща в клас 24 отпаднали ученици / netinfo

44 дублирания на деца в детските заведения в Благоевградско са засечени от началото на годината от общинския електронен регистър, съобщиха от кметска администрация. По адресна регистрация са установени и около 50 деца от ромски произход, подлежащи на записване в първи клас, като до момента 24 от тях са издирени и записани в училища, уточни заместник-кметът на Благоевград Валентин Василев.

Електронният регистър в община Благоевград стартира дейност през август миналата година и в него се съхраняват данните на повече от 14 000 деца - ученици, възпитаници на ясли, детски градини и подлежащи на обучение и отглеждане деца.

През първата година електронният метод спомогна за изчистването на 68 дублирани деца в детските градини, припомни Василев. Той допълни, че със съдействието на местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни са били идентифицирани и издирени на домашните им адреси 43 деца.

В рамките на програма за обхват на отпадналите деца от системата на училищното образование, изпълнявана съвместно с общински експерти и представители на местната комисия за противообществени прояви, през настоящата учебна година 70 ученици отново са върнати в класните стаи, подчерта заместник-кметът на Благоевград.

По думите на Валентин Василев практиката показа, че възможностите за действие на електронния регистър са много по-големи. Общинското ръководство проучва варианти за повишаване ефективността на работа на регистъра. В процес на подготовка е проект "Електронно училище", който да набере пълна база данни за всеки ученик в благоевградските училища - брой отсъствия, успех по различните учебни дисциплини, направени забележки и други показатели.

Целта е да се улавят и предотвратяват неприятни за родители и деца ситуации, както и да се предоставя възможност на директори и педагогически колективи, базирано на конкретни цифри и факти, да предлагат решения за оптимизация на учебния процес, каза още Валентин Василев.