/ БТА
Това се случи след близо два часа дебати
Кметът на община Смолян Николай Мелемов оттегли докладната записка за разширяване на "синята зона" за платено паркиране в града.

Близо два часа продължиха дебатите в Общинския съвет (ОбС) по предложението за обособяване на новите паркоместа от втория етап на платеното паркиране. Причината е, че общинските съветници са получили некоректна финансова справка за приходите и разходите от платеното паркиране.

Близо два часа кметът Мелемов се опита да обясни мотивите за внесената докладна записка. „Старали сме се това да не бъде до жилищни сгради, а до учреждения, магазини, за да може хората да си свършат работа и да има къде да паркират.

Кметът на Смолян предлага разширяване на „синята зона“

По паркингите в града има паркирани автомобили, които не мърдат с години, и такива без гуми и джанти. Смятам, че това ще е от полза за нашите съграждани“, каза Мелемов.

Общинският съветник от групата „Нашият Смолян“ Стефан Сабрутев призова общинската администрация и кмета да направят подробен и коректен анализ, който да покаже какви са нуждите от платено паркиране в Смолян. Колегата му Георги Пепеланов цитира цифрите от получената справка, които показват, че постъпленията от синята зона в Смолян са 34000 лева, а разходите - 64 000 лева, което по негови думи означава, че гражданите на града дофинансират услугата с още 30 000 лева.

„Разширяването на синята зона ще доведе до още повече загуби и още повече изнервени граждани, а общината ще бъде с още 30 000 лева вътре“, посочи Пепеланов. Съветникът Емил Келешев (ПП-ДБ) заяви, че в Смолян първо трябва да се приеме транспортната схема, която не е актуализирана от 15 години и  има квартали, до които няма градски автобуси и хората разчитат единствено на автомобилите си.

„Не бива да въвеждаме рестриктивни мерки, а да не даваме друга алтернатива. Такъв важен въпрос не може да мине без публичен дебат и обществено обсъждане“, заяви Келешев.

От опозицията изтъкнаха и аргументи, че е възможно да се постигне обратният ефект и хората да се насочат за паркиране по малките улички. „Градът е много специфичен, дълъг е 22 километра, не е компактен и е с денивелация, а автомобилният транспорт е единствената възможност за придвижване.

По-добре е да се изградят нови паркинги. Разширяване на платената зона е облагане на гражданите с квазиданък“, заяви Ивайло Турналиев (ПП-ДБ).

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Елена Павлова. БТА