„Сбербанк“ идентифицира виновния за изтичането на данни на 200 клиенти на банката, който се оказа неин служител, информира РИА Новости. Няма заплаха за кражба на данни от общо 60 милиона карти, съобщиха от банката.
В четвъртък, 3 октомври, “Сбербанк“ обяви, че ден по-рано е узнала за възможно изтичане на данни от кредитни карти, което засяга поне 200 клиенти. Банката започна вътрешно разследване за умишлени криминални действия на служител като основна версия - външното проникване в базата данни е невъзможно поради нейната изолация.
В резултат на вътрешно разследване, на 4 октомври службата за сигурност на банката, в сътрудничество с правоприлагащите органи, откри, че ръководителя на сектора в едно от бизнес подразделенията на банката е имал достъп до базите данни по силата на служебните си задължения и според „Сбербанк“ се е опитал да открадне информация за клиенти.
Данните на милиони банкови клиенти в Русия изтекоха на черния пазар
Както бе отбелязано в пресслужбата на „Сбербан“, те са успели да съберат доказателства за вината на служителя. Той е направил самопризнания и сега служителите на реда работят с него.
„Няма риск от изтичане на клиентски данни“, се подчертава в съобщението на „Сбербан“.
При нито един от случаите няма заплаха за сигурността на средствата на клиентите на банката, подчерта кредитната институция.
Изпълнителният директор на "Сбербанк" Герман Греф, увери, че картите, от които е имало изтичане на данни, са били под специален контрол на банката, всяка сделка, извършена по тях, е била наблюдавана, така че няма заплаха от кражба на клиентски средства. Той добави, че първоначално кръгът от заподозрени е включвал 35 души, но след това е стеснен на двама, а накрая до един банков служител, който впоследствие е признал.
Греф каза още, че служителят на „Сбербанк“, заподозрян в изтичане на данни на 200 клиенти, е изправен пред наказателна отговорност.
Служителят, според ръководителя на „Сбербанк“, е обяснил действието си с лични причини, сега банката проверява тази информация.
„Всички карти бяха преиздадени, собствениците няма от какво да се притесняват", успокоява той.
В четвъртък, 3 октомври, “Сбербанк“ обяви, че ден по-рано е узнала за възможно изтичане на данни от кредитни карти, което засяга поне 200 клиенти. Банката започна вътрешно разследване за умишлени криминални действия на служител като основна версия - външното проникване в базата данни е невъзможно поради нейната изолация.
В резултат на вътрешно разследване, на 4 октомври службата за сигурност на банката, в сътрудничество с правоприлагащите органи, откри, че ръководителя на сектора в едно от бизнес подразделенията на банката е имал достъп до базите данни по силата на служебните си задължения и според „Сбербанк“ се е опитал да открадне информация за клиенти.
Данните на милиони банкови клиенти в Русия изтекоха на черния пазар
Както бе отбелязано в пресслужбата на „Сбербан“, те са успели да съберат доказателства за вината на служителя. Той е направил самопризнания и сега служителите на реда работят с него.
„Няма риск от изтичане на клиентски данни“, се подчертава в съобщението на „Сбербан“.
При нито един от случаите няма заплаха за сигурността на средствата на клиентите на банката, подчерта кредитната институция.
Изпълнителният директор на "Сбербанк" Герман Греф, увери, че картите, от които е имало изтичане на данни, са били под специален контрол на банката, всяка сделка, извършена по тях, е била наблюдавана, така че няма заплаха от кражба на клиентски средства. Той добави, че първоначално кръгът от заподозрени е включвал 35 души, но след това е стеснен на двама, а накрая до един банков служител, който впоследствие е признал.
Греф каза още, че служителят на „Сбербанк“, заподозрян в изтичане на данни на 200 клиенти, е изправен пред наказателна отговорност.
Служителят, според ръководителя на „Сбербанк“, е обяснил действието си с лични причини, сега банката проверява тази информация.
„Всички карти бяха преиздадени, собствениците няма от какво да се притесняват", успокоява той.