/ iStock/Getty Images
Здравните изисквания към хотелите, предназначени да предпазят гостите и персонала от заразяване с COVID-19, са или неясни, невъзможни за прилагане или просто твърде скъпи, за да бъдат устойчиви, според бизнеса и асоциациите в сектора, пише „Катимерини“.

Как се осъществява преминаването на ГКПП „Кулата" към Гърция? (ВИДЕО)

Един от най-големите проблеми, с които се сблъскват хотелиерите, е неясната рамка за сътрудничество с лекарите. Въпреки че всеки хотел трябва да има лекар на място, не са взети предвид какви медицински умения са необходими или какво ще бъде заплащането.

Местната медицинска асоциация се опита да отстрани пропуските, като публикува такси според хотелската стая, които обаче не са обвързващи за лекарите, но представляват минимално изискване, позволяващо далеч по-високи такси.

Ново огнище на заразени с коронавирус в Гърция, близо до границата с България

Един хотелиер сподели, че някои лекари по островите този месец изискват по 100 евро на стая на месец, което означава разходи от 10 000 евро змесечно за хотел с капацитет от 100 стаи.

Въпросът е неотложен, тъй като мярката влиза в сила от събота. Припомняме, че хотелите са длъжни да си сътрудничат с лекар, който ще извършва необходимите тестове и ще преглежда гостите, заразени с вируса или проявяващи симптоми.

„Това не е работа на хотелиерите - и не бива да бъде поради много причини - да установяват, изследват и да се грижат за пациенти, заразени с Covid-19“, пише в писмо, изпратено от хотелиерите до правителството.

Ангелкова: Колкото българи са отишли в Гърция, толкова гърци са дошли и в България

„Това е работата на обществените здравни организации. Ако смятате, че това е необходимо за хотели над определен капацитет,
изборът на лекар или втори здравен работник трябва да идва от списък, който вие ще съставите, а разходите трябва да бъдат поети от държавния бюджет, а не от хотела", добавят те.

Хотелиерите също са загрижени за тестовете на случаен принцип, които се извършват на летищата, колебанията в разходите за тестове и недостатъчното обучение на персонала.

Междувременно фериботните компании също възразиха срещу условията, които им се налагат, заявявайки, че те са неефективни. 
БГНЕС