Отнемането на правоспособността на водач в една страна членка да важи в целия ЕС - това е залегнало в новата директива за дисквалификация на шофьорите, която предлага Европейската комисия. Това ще става обаче при изключително сериозни нарушения като например, шофиране под въздействието на алкохол и наркотици, довело до смърт, съобщи БНР.
Според предложението на Комисията, ако нарушението е извършено в друга страна членка, тя ще бъде задължена да уведоми държавата, издала книжката на водача. Тя от своя страна може да откаже да направи това при определени обстоятелства, които не са конкретизирани засега, но в противен случай дисквалификацията на водача ще важи за целия ЕС.
През 2019 г. са констатирани 14,5 млн. трансгранични нарушения и те са останали безнаказани, твърдят от Комисията. Оттам уточняват, че от общия брой нарушения на пътя в Общността 40 на сто са без последици, тъй като няма правна основа, при която водачите да са задължени да плащат глобите си от чужбина.
Предложението на Комисията е във връзка с целта през 2050 година в ЕС да бъде постигната нулева смъртност на пътя.
България е на предпоследно място в черната статистика на ЕС за най-много жертви на пътя през миналата година. У нас загиналите при пътно-транспортни произшествия за 2022 година са 78 на 1 млн. жители при средна стойност на ЕС 46 души. По-зле от нас е само Румъния, където жертвите са 86 на 1 млн.
Според предложението на Комисията, ако нарушението е извършено в друга страна членка, тя ще бъде задължена да уведоми държавата, издала книжката на водача. Тя от своя страна може да откаже да направи това при определени обстоятелства, които не са конкретизирани засега, но в противен случай дисквалификацията на водача ще важи за целия ЕС.
През 2019 г. са констатирани 14,5 млн. трансгранични нарушения и те са останали безнаказани, твърдят от Комисията. Оттам уточняват, че от общия брой нарушения на пътя в Общността 40 на сто са без последици, тъй като няма правна основа, при която водачите да са задължени да плащат глобите си от чужбина.
Предложението на Комисията е във връзка с целта през 2050 година в ЕС да бъде постигната нулева смъртност на пътя.
България е на предпоследно място в черната статистика на ЕС за най-много жертви на пътя през миналата година. У нас загиналите при пътно-транспортни произшествия за 2022 година са 78 на 1 млн. жители при средна стойност на ЕС 46 души. По-зле от нас е само Румъния, където жертвите са 86 на 1 млн.