/ БГНЕС
Личните ни документи са едно от нещата, които трябва да пазим с повишено внимание, ако не искаме да имаме проблеми. Въпреки това е добре да знаем, какво да предприемем, ако документите ни за самоличност са изгубени или откраднати.

При изгубване, кражба, повреждане или унищожаване на български документ за самоличност сте длъжни в срок до три дни да заявите това пред най-близката служба на Министерство на вътрешните работи (РУ по постоянен адрес) или в дипломатическите или консулски представителства на Република България в чужбина, обясняват от полицията.

Там ще попълните декларация по образец, въз основа на която документа ще бъде обявен за невалиден с цел предотвратяване на злоупотреба с него.

В едномесечен срок следва да предприемете действия за снабдяване с нова лична карта.

Важно е да знаете, че ако сами намерите документа си сте длъжни да се явите в служба “Български документи за самоличност" в ОД на МВР или РУ по постоянен адрес и да го представите, тъй като използването на невалиден документ е нарушение и се санкционира.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Агенция "Фокус"